Hlavní navigace

Názor k dotazu Služební dopravní prostředky od all - prosím Páju, p. Jasnou, Líbu, xJ - díky >Dobrý...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 3. 2014 10:53

    all (neregistrovaný)

    prosím Páju, p. Jasnou, Líbu, xJ - díky
    >Dobrý den,
    >prosím o názor na tuto situaci.
    >Od 1.1.2014 ZPZ v § 305, odst. 1 "zakazuje se, aby
    >vnitřní předpis ukládal zaměstnanci povinnosti nebo
    >zkracoval jeho práva ....."
    >Zaměstnavatel od 1.3.2014 vydal "interní nařízení" o
    >provozu služebních dopravních prostředků, kde mimo jiné
    >jsou tyto odstavce:
    >
    >2) Kontrolu a případné doplnění provozních kapalin
    >(směs do ostřikovačů, olej do motoru),kontrolu tlaku
    >vzduchu v pneumatikách, funkčnost světel vozidla a vnější
    >kontrolu před jízdou
    >provede řidič, který převzal SDP.
    >
    >3) Pravidelné technické ošetření SDP po návratu z
    >jízdy provádí řidič tohoto SDP, který má SDPpřevzatý.
    >Pravidelné technické ošetření SDP zahrnuje zejména vnější
    >kontrolu s důrazem na
    >nepoškozenost SDP, kontrolu stavu pneumatik, kontrolu
    >povinné a ostatní výbavy, popřípadě
    >umytí SDP, vyčištění vozidla a doplnění pohonných hmot
    >a provozních kapalin před nebo po
    >ukončení jízdy.
    >
    >Ještě doplním, že se jedná o řidiče - referenty, kteří
    >mají úplně jinou náplň práce - revizní technici,
    >nikoliv řidiče z povolání.
    >Domníváte se, že je toto tak to v pořádku, nebo by
    >povinnosti měly být určeny jiným způsobem, jakým, a zda
    >vůbec řidič - referent je povinen takové věci dělat. V
    >popisu práce mají - řízení motorového vozidla, ne jeho
    >údržbu. Na každou služebku jedou jiným autem, tak by
    >napřed museli zjistit např. jaký druh oleje se tam
    >používá, jít nafasovat, dolít atd., takže ke své práci dle
    >pracovní smlouvy se dostane o dost později.
    >Děkuji za názory.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).