Hlavní navigace

Názor k dotazu Faktury uhrazené, ale ne v účetnictví. od alen1 - Re: Faktury uhrazené, ale ne v účetnictv >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Dělala jsem...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 1. 2015 10:44

    alen1 (neregistrovaný) 91.228.45.---

    Re: Faktury uhrazené, ale ne v účetnictv
    >>>>
    >>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>Dělala jsem inventarizace a dotazovala jsem se u
    >>>>>>>>>odběratele. Paní účetní mi poslala kopie dokladů o
    >>>>>>>>>zaplacení. Podnikatelé říkají, že je to asi tak, že
    >>>>>>>>>neví, proč
    >>>>>>>>>nebyly úhrady zaúčtovány. Ale souhlasí s tím, že to
    >>>>>>>>>je
    >>>>>>>>>zaplaceno. Teď nevím, jak se toho zbavit.

    >>>>>>
    >>>>>>Také v tom vidím problém. Pokud bylo vyplaceno z
    >>>>>>pokladny společnosti a není o úhradě závazku v
    >>>>>>pokladně
    >>>>>>účtováno, tak při případné kontrole z FÚ by mohlo být
    >>>>>>konstatováno, že nebyly dělány dokladové ani fyzické
    >>>>>>inventury majetku (min. od roku 2012) a že se jedná o
    >>>>>>neprůkazné účetnictví. Pokuta dle § 37a ZoÚ 3 %
    >>>>>>hodnoty
    >>>>>>aktiv. Takže na "prostou" úhradu závazku z pokladny
    >>>>>>to
    >>>>>>určitě nebude. Kdo ve skutečnosti závazky zaplatil?
    >>>>>>Jednatel, pokladník?
    >>>>>Pokladník, dostal fakturu, vyplatil z pokladny,
    >>>>>vystavil doklad a předal ho tomu mému podnikateli a
    >>>>>ten už
    >>>>>nedodal předchozí účetní, inventarizace se asi
    >>>>>formálně
    >>>>>udělaly, podepsala a skutečnost je jiná.
    >>>>>>
    >>>>To by mě tedy zajímaly ty formální inventarizace
    >>>>pokladníka, když účetní stav pokladny byl naprosto
    >>>>jiný.
    >>>Já jsem převzala účetnictví ne pokladnu tu má
    >>>podnikatel. Já si myslím, že pokladna se tam příliš
    >>>neřeší. Já
    >>>to zjistila při dokladové inventarizaci a
    >>>kontaktovala
    >>>jsem odběratele a ten mi doložil, jak bylo hrazeno.
    >>Nepostřehla jsem, zda je to účetnictví nebo DE.
    >Jedná se o účetnictví.
    Doporučila bych seznámit podnikatele s následky nesprávných a neúplných inventarizací, pokuta za účetnictví může být citelná.
    Podnikatel - statutár by měl také rozhodnout, jak bude situaci řešit, zda provede mimořádné/řádné inventarizace majetku, závazků a pohledávek a "inventarizačně" se opraví jednotlivé stavy.
    Pravděpodobně nebude v pořádku celé účetnictví a o nápravě musí rozhodnout statutár/podnikatel.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).