Hlavní navigace

Názor k dotazu Vedení účetnictví elektronicky a kontrola z FÚ od stana1 - Tak si představte, že firma má několik účetních...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 10. 2021 10:17

    stana1 (neregistrovaný)

    Tak si představte, že firma má několik účetních sekcí rozmístěných různě po světě, Každá tato sekce zpracovává účetní případy několika různých zemí a tak např. v Krakowě obdrží papírový paragon z Moravy, který má účetně zpracovat Manila, která kdyby měla počkat na doručení papírové formy nezvládne zaslat svá finální data za svou část účtování do centrály, která je v Kuala Lumpur. Z centrály do 5. dne v měsíci je rozesílána závěrka do jednotlivých zemí (včetně prvotních záznamů). V každé té zemi mají také úřady podobné jako je náš FÚ a nikde nebyl v centrální Evropě zaznamenán žádný problém s prvotními doklady vytištěnými z e-podoby. Já jsem za ČR zažila několik kontrol, které byly směrované jen k určitému segmentu našeho obchodu. V SR jsme ale měli hloubkovou kontrolu od finančáků a 4 pracovníci finančáku tam na tom seděli skoro rok a ani tam nebyl problém s předkládáním prvotních dokladů z e-podoby. U takto gigantických firem s velmi složitou strukturou udělat opravdu celkovou kontrolu a nikoliv namátkovou není prakticky možné z hlediska kapacit. A opravdu se v takových gigantech na každý došlý papírový doklad pořizuje scan, který se zasílá do té účetní sekce, kde bude zaúčtován. Naštěstí v průběhu let je už skoro více dokladů elektronických než papírových.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).