Hlavní navigace

Názor k dotazu Zákazník odmítl reklamaci od graver - Re: Zákazník odmítl reklamaci Nepíšete, v jakém režimu. Pokud...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 9. 2006 18:29

    graver (neregistrovaný) 89.102.38.---

    Re: Zákazník odmítl reklamaci
    Nepíšete, v jakém režimu. Pokud ObchZ, tak při reklamaci do 6 měsíců platí právní fkce, dle které se předpokládá, že věc měla vadu už při převzetí (§616/4). V tomto případě si zákazník dle §616/3 skutečně může sám vybrat, zda bude chtít věc vyměnit nebo opravit (ale bezodkladně, neplatí tedy lhůta pro vyřízení reklamace dle zák. o ochraně spotřebitele). Teprve pokud není oprava ani výměna možná, může požadovat slevu nebo odstoupení od smlouvy - opět dle vlastního výběru.
    Jinými slovy - nejdřív si musí vybrat mezi opravou a výměnou. Pokud opravu nechce a vy mu nabídnete nový kus, nemá právo požadovat slevu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).