Hlavní navigace

Názor k dotazu Prosim - Reklamace - výměna od graver - Re: Prosim - Reklamace - výměna >prosim o radu....

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 2. 2007 10:22

    graver (neregistrovaný) 89.103.39.---

    Re: Prosim - Reklamace - výměna
    >prosim o radu. Jsem zivnostnik-obchodnik a stala se me
    >takova vec. Prodal jsem zakaznikovi pred rokem a pul
    >komponentu do pocitace. Zakaznik jej nyni u me
    >reklamoval. Ja jsem reklamaci postoupil svemu dodavateli -
    >distributorovi. Ten reklamaci vyresil zaslanim komponenty
    >se stejnymi parametry, ale jedna se o jiny model, na
    >ktery me v tuto chvili jen dobiha zaruka.
    >A ted v pripade, ze komponentu predam zakaznikovi,
    >musim mu na toto dat novou zaruku?
    Ano, §627/2.
    vzhledem k tomu, ze se
    >jedna o jiny vyrobek nebo toto lze klasifikovat jako
    >produkt, ktery neni novy?
    Je nový. Nový neznamená, že už se nevyrábí.
    Před laickým zákazníkem byste snad mohl zatajit, že reklamace proběhla výměnou, což by ale bylo nezákonné, protože jste povinnen o provedení reklamace zákazníka informovat.
    >Dalsi vec, ze pokud nebude zakaznik souhlasit, budu
    >muset vystavit dobropis na zbozi, ktere drive stalo pres
    >15000,- a nyni zarizeni se stejnymi parametry stoji do
    >3000,-.
    To je obchodní riziko u věcí s krátkou morální životností.
    >Vim, ze v pripade, ze bych to zakaznikovi ja sam
    >vymenil na novy produkt, je jasne, ze mu dam novou zaruku,
    >ale v tomto pripade mu ja novy produkt neprodavam..
    Prodáváte.
    >jedna se komponentu, ktera se take jiz neprodava...
    viz výše
    >Nechci se vykrucovat, ale uznejte, ze vracet
    >zakaznikovi 15000 za neco co ma cenu 2500 neni moc fer.
    A jaká byla vaše nákupní cena v době, kdy jste zákazníkovi tu věc prodal za těch 15000?
    >Jake mam prosim moznosti?
    Jedná se zjevně o vadu odstranitelnou (výměnou věci). V případě, že jiný model má stejné vlastnosti a zákazník přesto výměnu odmítne, můžete mu nabídnout slevu. Pokud to neakceptuje, odkažte ho na větu §622/1 "...není-li takový postup možný". Výměna věci zjevně možná je a komponenta do počítač je něco jiného, než kdybyte mu prodal např. auto se stejnými parametry, ale jinou, než požadovanou barvou. Soudit se kvůli tomu s vámi asi nebude...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).