Hlavní navigace

Názor k dotazu 1 firma 2 účetní systémy od Katka S. - Re: 1 firma 2 účetní systémy >>>>Dobrý den,>>>>>>>>může 1...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 9. 2008 9:47

    Katka S. (neregistrovaný) 213.220.216.---

    Re: 1 firma 2 účetní systémy
    >>>>Dobrý den,
    >>>>
    >>>>může 1 firma používat 2 účetní systémy, které nejsou
    >>>>mezi sebou propojeny? V každém by probíhal nákup a
    >>>>prodej zboží a služeb a jeho zaúčtování. Jak by se
    >>>>řešili
    >>>>komplexní výkazy? Jak přiznání k DPH atd.
    >>>>
    >>>>
    >>>>
    >>>>Děkuji Ondra 26

    >
    >Děkuji za reakce. Právě jde o situaci kdy se jedná o 2
    >podnikatelské projekty, které spolu mají společné
    >pramálo a jsou situované každý v jiném městě. Na jeden je
    >vynikající software1 a na druhý projekt software2. Jak
    >pak probíhá "zcelení účetnictví".

    Doporučení: tyto dva projekty vést na jednotlivých střediscích v rámci jednoho SW. Nevyhnete se tomu, že to stejně budete muset zcelit do jednoho účetnictví. Variant je více. Možností je i to, že bude existovat třetí SW, do kterého data z předchozích dvou SW dokážete naimportovat nebo to budete muset ručně zaúčtovat znovu. Doklady za firmu jako celek ale musíte mít na jednom místě (vedoucím jednotlivých projektů bych pro jejich potřeby nechávala jen kopie!!!).
    Mám zkušenosti takové, že externí účetní vede účetnictví za firmu jako celek (ve svém třetím SW), Vy jí pak dáváte veškeré účetní doklady za oba projekty a ona je znovu zaúčtuje (na 2 odlišná střediska - na střediscích Vám potom hlídá, jak jste na tom, zda proděláváte nebo vyděláváte). DPH stejně musíte podávat na FÚ za firmu jako celek. Musíte si vybrat, co je menší zlo. Nic proti tomu, že si někdo eviduje projekt1 a někdo jiný projekt2. Jen si musíte říct, kdo a kde Vám povede jedno kompletní účetnictví.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).