Re: pokračování
pokračování
Na jednání ředitelky MŠ jako neuvolněné členky rady obce v orgánech obce se vztahuje § 83 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů a ustanovení § 3 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů. Podle § 83 odst. 2 zákona o obcích je člen zastupitelstva u kterého skutečnosti nasvědčují tomu, že by jeho podíl na projednávání určité záležitosti v orgánech obce mohl znamenat výhodu nebo škodu pro něj nebo pro právnickou osobu, kterou zastupuje na základě zákona (v tomto případě příspěvkovou organizaci MŠ) povinen tuto skutečnost oznámit před zahájením jednání orgánu obce, který má danou záležitost projednávat. O vyloučení rozhoduje tento orgán obce, na neuvolněné členy rady se dále vztahuje střet zájmů v zákoně o střetu zájmů, kde je v § 3 stanoveno, že dojde-li ke střetu veřejného zájmu se zájmem osobním, nesmí veřejný funkcionář upřednostňovat svůj osobní zájem před zájmy, které je jako funkcionář povinen prosazovat nebo hájit. Podle § 8 zákona o střetu zájmů musí veřejný funkcionář podat oznámení o osobním zájmu buď písemně před zahájením jednání orgánu nebo ústně v průběhu jednání, nejpozději ale před zahájením hlasování. Oznámení je vždy součástí zápisu.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.