Re: Pozdě oznámené zrušení slevy
To je docela rozdíl, zda zpracováváte mzdy pro svého zaměstnavatele, nebo zda zpracováváte mzdy pro svého klienta.
Došlo v chybě v komunikaci mezi zpracovatelem mezd a zaměstnavatelem x klientem.
Vypadá to, že zaměstnanec neudělal chybu a napravit nedostatek musí v tomto případě zaměstnavatel. Resp. jeho mzdová účetní.
A pokud nechal jednatel napsat do Prohlášení poplatníka daně daného zaměstnance napsat špatné datum, tak by měl také za své rozhodnutí jako jednatel nést následky.
Měla byste přepracovat všechny chybně zpracované mzdy a odměny z dohod. Vytisknout nové výkazy, nechat zaměstnavatele / klienta doplatit dluhy vůči státu.
Že se jedná o práce navíc, o tom diskutovat nemusíme.
Jako externí účetní bych náklady na všechny přepracované mzdy fakturovala svému klientovi.
Počet měsíců přepracovaných mezd x částka za zpracované mzdy.
Protože pokud bych to nedělala, tak by můj klient na nějaké včasné dodání dokladů a pokladů kašlal dál a nedělala bych nic jiného, než znovu a znovu opravovala mzdy, ke kterým mi dodal špatné doklady či je dodal pozdě.
Re: Pozdě oznámené zrušení slevy
Děkuju moc.
S přepracováním problém nemám, akorát nevím, jak na to.
Za listopad daný zaměstnanec nic neodpracoval, tak mu chybějící říjnovou daň nemám z čeho strhnout. Chyba je v říjnové výplatě, kde je daň z příjmů zálohová (místo srážkové) a sleva pokrývá celou daňovou povinnost.
Budu tedy postupovat tak, že
1) opravím říjnovou výplatu daného zaměstnance
2) tím se mi změní částka srážkové daně
3) dopošlu daň FÚ (mám posílat i nějaký formulář?)
4) opravím vyúčtování mezd
5) je to DPČ do 2500, takže OSSZ a ZP neřeším
6) v účetnictví doúčtuji rozdíly (závazek k FÚ a pohledávka za zaměstnancem)
7) až zaměstnanec něco odpracuje, strhnu mu chybějící daň (lze to?)
Je mnou nastíněný postup správný?
Re: Pozdě oznámené zrušení slevy
>S přepracováním problém nemám, akorát nevím, jak na
>to.
>
>Za listopad daný zaměstnanec nic neodpracoval, tak mu
>chybějící říjnovou daň nemám z čeho strhnout. Chyba je
>v říjnové výplatě, kde je daň z příjmů zálohová (místo
>srážkové) a sleva pokrývá celou daňovou povinnost.
>
>Budu tedy postupovat tak, že
>1) opravím říjnovou výplatu daného zaměstnance - sama bych to řešila tak, že bych říjnovou odměnu "deletovala" a nově zpracovala odměnu tak, aby byla s daní / pokud Vám to SW umožní /
>2) tím se mi změní částka srážkové daně - ano
>3) dopošlu daň FÚ (mám posílat i nějaký formulář?) - zaplatit, formulář ne. Konec konců splatnost srážkové daně, která byla sražena v listopadu (což z říjnové odměny byla sražena při zpracování mezd a odměn až v listopadu), je až do konce prosince 2017. Takže sankce za pozdní platbu by zde být neměly.
>4) opravím vyúčtování mezd - ano, vše kde se budou měnit údaje znovu vytisknout (vyúčtování, výplatní pásky, ...), nově zpracované soubory zazálohovat
>5) je to DPČ do 2500, takže OSSZ a ZP neřeším - neřešíte
>6) v účetnictví doúčtuji rozdíly (závazek k FÚ a
>pohledávka za zaměstnancem) - navýšení závazku vůči FÚ, ponížení pohledávky za zaměstancem
>7) až zaměstnanec něco odpracuje, strhnu mu chybějící
>daň (lze to?) - zde bych po dohodě se zaměstnavatelem řešila přeplatek na odměně spíš jako zálohu, která se odečte v dalším zpracování odměny (např. za prosinec). Pokud by za prosinec neměl za prosinec žádnou odměnu, tak by bylo dle mého názoru lepší, aby přeplatek vrátit do pokladny.
>Je mnou nastíněný postup správný? - doplnila jsem své poznámky do textu
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.