Re: Vedení skladu
Pokud by Vám předávali sami příjemy a výdejky, pak by to znamenalo, že si tu skladovou evidenci dělají sami. Vy byste pak jen kontrolovala zda sedí účetní stav se stavem skladu.
Pokud po Vás budou chtít, abyste jim vedla sklad.ev., pak budete opravdu muset luštit z přijatých a vydaných faktur, dělat papírově příjem a výdej ze skladu. Velmi si to rozmyslete, vedení skladové evidence je velmi časově náročné a podnikatelé v tom mívají strašný bordel.
Re: Vedení skladu
Pokud to nebude nutné, nedělejte to. Vedla jsem sklad podnikateli několik let a bylo to příšerné, ani jemu to nevyhovovalo, protože neměl při sobě aktuální stav skladu. Vyřešili jsme to tak, že on si vede skladovou evidenci a já vydané a přijaté faktury pouze účetně, celkovou částku.
Re: Vedení skladu
Předpokládám, že vedete DE. Pak pro Vás platí ust. § 7/b o obsahovém vymezení složek majetku podle zákona o účetnictví....
Dále předpokládám, že pneuservis i prodává pneu. I když se tady vedly už velké spory o tom, jestli musí osoba vedoucí DE vést skladovou evidenci nebo ne, já osobně se přikláním aspoň v případě zboží tuto evidenci nějakým prokazatelným způsobem vést.
Doporučuji toto jednoduché řešení : podnikatel ať si vede skladovou evidenci nakoupených a prodaných pneu na jednoduchých skladových kartách (buď u sebe v PC nebo na klasických papírových kartách). Bude si zapisovat příjem, výdej a jednou za rok udělá fyzickou inventuru stavu zásob ( ve skladových cenách) a tu si založíte k uzávěrce.
Vy už budete své účto dělat dál jak jste zvykláa do DPFO do tabulky D uvedete příslušnou částku skladových zásob.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.