Re: Pracovní doba.
Je mi jasné, že nechcete přijít o práci , ale taky se vám nechce pracovat přesčasy zadarmo. Ale v případě, že ÚP přijde a papírově
, jak píšete je "jakoby" vše vpořádku,nebudou nic řešit. To by musel některý ze zaměstnanců potvrdit nedodržování ........
A udělá to někdo?? Jsou to prevíti /váš zaměstnavatel/ a hřeší
na to, že je nedostatek prac. míst.....Musíte sama zvážit...
V případě, že podáte podnět...určitě najdou způsob jak se vás zbavit..... Je to bohužel smutné, ale je to tak. Jednají z pozice silnějšího...
Re: Pracovní doba.
Musím s touto odpovědí souhlasit. Pracovala jsem ve skladu potravin a naše prac.doba byla do neurčita. Když se jeden skladník ozval, začal náš vedoucí s ním mít neustálé konflikty až to skončilo výpovědí ze strany zaměstnance. Po delší době tam přišla nová kolegyně, držela se názoru, že víc jak 8 h tam nebude. Prostě si udělá své hodiny a jde. Vydrželo jí to ani ne 3 měsíce, pak dostala výpověď. Někteří zaměstnavatelé své zaměstnance vykořisťují. Bohužel.
Re: NENÍ papírově vše v pořádku
Ale tady NENÍ papírově vše v pořádku. Právě jsem myslela, že tím papírovým nepořádkem by se mohlo rozpoutat zlepšení. U nás má být prac. doba přece 37.5 nebo 37.75 - nevím jistě. A když by ÚP zjistil, při nějaké kontrole, že děláme 40 hodin týdně, tak by věc ze zaměstnavatelem měl řešit. ne?
Re: NENÍ papírově vše v pořádku
To že chodíte do práce v různou dobu, ještě nenaplňuje podmínku směnnosti. Takže buď se jedná o nepřetržitý provoz - 24 hodin po celý rok nebo se střídáte s někým jiným na pracovišti ve směnách. Podmínka je to střídání. Pokud jenom chodíte do práce v různé doby a přímo někoho nevystřídáte na jeho pracovišti, tak se bojím, že kratší pracovní dobu neobhájíte. Tudíž musíte Vy posoudit, jaký režim práce máte a případně si zavolat na ÚP a zeptat se.
Re: NENÍ papírově vše v pořádku
Nejsem sice marketový typ, ale ještě jsem neviděla u nás v super- nebo hypermarketu obsazeno všech např. 13 pokladen. A pokladní v těchto marketech má většinou na starost i objednávání a doplňování zboží na svěřeném úseku v prodejně. Takže zaměstnavetel bude určitě hájit jednosměnný provoz pokladních tím, že nedochází ke střídání (směnování) na jedné konkrétní pokladně (víte, s kterou pokladní směnujete?), příp. že střídající pokladní než nastoupí do pokladny tak objednává a doplňuje zboží, takže se směny pokladních překrývají o více než jednu hodinu (nebo tu první pokladní nepustí dřív domů, než si udělá objednávku a doplnění zboží, a už se překrývají).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.