Vlákno názorů k dotazu DPH prosím od zzz - Re: DPH prosím Zeptám se na banální otázku. Jsem...

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 4. 2010 15:40

zzz (neregistrovaný)

Re: DPH prosím
    Zeptám se na banální otázku. Jsem začátečník a dělám
    >si sám DPH.Mám od dodavatele fakturu s datumem
    >vystavení 15.4.2010 a datum uskutečnění zdanitelného plnění je
    >31.3.2010. V případě, že dělám DPH za 1.čtvrtletí-
    >budu tuto fakturu započítávat?? Nebo je důležitý
    >datumuskutečnění zdanitelného plnění??? Promiňte nevyznám se.
    >A jak by to bylo s fakturou vydanou a
    >nezaplacenou???Děkuji
    Ano, podstatné je datum uskutečnění zdanitelného plnění, započtete do 1.Q.
    Totéž faktura vydaná, že není zaplacená není důležité.

• 24. 4. 2010 16:45

Brán (neregistrovaný)

Děkuji za odpověď a to platí v případě vedení DE?? Mám dodanou fakturu kterou jsem já nezaplatil, budu ji platit až ve 2Q, je to správně když ji teď nezahrnu až ve 2Q??? Díky moc

• 24. 4. 2010 16:58

annonym (neregistrovaný)

Tady je jedno, zda jste účetní jednotkou, nebo zda vedete DE. Vyjímka platí pouze pro přijetí zálohy u poplatníků vedoucí DE.
    Na výsttupu = vaše VFA - musíte do DaP k DPH uvést podle data uskutečnění zd. plnění. Je jedno, kdy vystavíte (musíte do 15 dnůú nebo zda byla či nebyla uhrazena. Pokud zapomenete, musíte podat dodatečné DaP k DPH.
    Na vstupu (vaše PFA) si můžete v DaP k DPH uplatnit nejdříve ke dni uskutečnění zd. plnění a nejdéle do 3 let od data, kdy jste mohl uplatnit nejdříve (pokud nemáte krátící koeficient a zd. plnění se týká tohoto kr. koeficientu - pak jedině do konce kal. roku, kdy bylo zd. plnění uskutečněno).
    Pokud tedy obdržíte PFA s DUZP 31.3.2010 a DPH na vstupu si uplatníte ve 2. Q, nic se neděje. Čas na uplatnění máte 3 roky.
    Pokud by jste opomenul vystavit VFA s DUZP 31.3.2010 a neuvedl v DaP za 1. Q 2010 a chybu zjistil po podání DaP k DPH za 1. Q, pak musíte podat za 1. Q dodatčné DaP k DPH.