Vlákno názorů k dotazu Odpisy od BJ - Re: Odpisy Dotaz je srozumitelný a možná i zbytečný...

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 4. 2011 14:00

BJ (neregistrovaný)

Re: Odpisy
    Dotaz je srozumitelný a možná i zbytečný pokud jste skutečně pochopila rozdíl mezi účetním a daňovým odpisem. Účetní odpis se zaúčtovat musí. Když má firma "blbě" nastaveno, že účetní = daňový, tak se dostává do problému právě při přerušení odpisu, protože v této chvíli se odpisy již nerovnájí.
    Účetní odpis se účtovát musí, uplatnit daňové je právo

• 5. 4. 2011 17:18

vaniska (neregistrovaný)

Děkujůůůů, já jsem si to myslela, jen jsem se chtěla ujistit.
    Od nového roku jsem převzala účetnictví, odepisujeme barák. Tak jsem chtěla po původní účetní vysvětlivky, ale že prý o odpisy se stará náš daňový poradce...... ????

Tak ještě dotaz......když tedy nebyl v roce 2009 žádný daňový odpis, paní účetní žádný účetní odpis neudělala, tak s tím asi už nic neudělám, že?

A ještě jeden... Když se v roce 2010 někdy v červnu kupovalo auto, daňové odpisy jsou nastaveny na ty mimořádné (výši by mi měl říci daňový poradce?), účetnictví ještě nemáme ukončeno - až v červnu daní z příjmu - můžu ještě do roku 2010 udělat účetní odpis tohoto auta? Výši si nastavím na základě rozhodnutí vedení?

Děkuji moc....

• 5. 4. 2011 18:18

Jaruška (neregistrovaný)

mrkněte sem
    http://ucetnisvet.firemni-web.cz/nova-stranka-102418/

• 6. 4. 2011 7:36

BJ (neregistrovaný)

>Děkujůůůů, já jsem si to myslela, jen jsem se chtěla
    >ujistit.
    >Od nového roku jsem převzala účetnictví, odepisujeme
    >barák. Tak jsem chtěla po původní účetní vysvětlivky,
    >ale že prý o odpisy se stará náš daňový poradce......
    >????
    >
    >Tak ještě dotaz......když tedy nebyl v roce 2009 žádný
    >daňový odpis, paní účetní žádný účetní odpis
    >neudělala, tak s tím asi už nic neudělám, že?
    S tím už opravdu nenaděláte nic.

>A ještě jeden... Když se v roce 2010 někdy v červnu