Hlavní navigace

Vlákno názorů k dotazu ZP OSVČ A HLAVNÍ PRACOVNÍ POMĚR od x - Re: ZP OSVČ A HLAVNÍ PRACOVNÍ...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 8. 2011 13:28

    x (neregistrovaný)

    Re: ZP OSVČ A HLAVNÍ PRACOVNÍ POMĚR
    >PRACUJI JAKO OSVČ A PODNIKÁNÍ JE HLAVNÍM ZDROJEM
    >PŘÍJMŮ.
    >
    >NYNÍ MÁM NABÍDKU NA PRACOVNÍ POMĚR, KTERÝ BUDE
    >VEDLEJŠÍM ZDROJEM PŘÍJMŮ
    >
    > / HLAVNÍ A VEDLEJŠÍ SE POSUZUJE DLE VÝŠE PŘRÍJMŮ?/
    >
    >dLE MÉHO NÁZORU BUDU ODVÁDĚT ZÁLOHY NA ZP A SP
    >DLE POSLEDNÍHO PŘEHLEDU ZA 2010.
    >JE TO TAK ?
    >NEBO NEBUDU ODVÁDĚT ZÁLOHY ŽÁDNÉ?
    >DĚKUJI

    neexistuje žádný hlavní a vedlejší, klidně můžete mít 2 hlavní PP.
    >

  • 3. 8. 2011 13:55

    A (neregistrovaný)

    Re: ZP OSVČ A HLAVNÍ PRACOVNÍ POMĚR
    Nejedná se o dva prac poměry ale o podnikání a prac poměr.

  • 3. 8. 2011 14:58

    Jana V. (neregistrovaný)

    Re: ZP OSVČ A HLAVNÍ PRACOVNÍ POMĚR
    Rozhodnete se co bude hlavní.
    Pro ZP platí:
    Pokud zaměstnání tak musíte dosahovat minimální měsíční mzdy (8000,- Kč a z toho se odvede ZP). Z podnikání zálohy neplatíte, ty zaplatíte až co vyjde na přehledu.
    Pokud podnikání - tak platíte dle přehledu a v zaměstnání jen z výdělku (nedopočítává se do minima), ale musíte nahlásit, že podnikáte a platíte si ZP sám.
    Pro SP platí:
    Hlavní je zaměstnání - tak platíte zálohy i z OSVČ, ale pokud doložíte sociálce příjmy ze zaměstnání (nejpozději do podání přehledu),tak vám ty velké zálohy vrátí a budete osvč vedlejší. Při vedlejším osvč si nemůžete platit nemocenské pojistění, ale to asi neplatíte i teď.
    Hlavní je podnikání - tak platíte dle přehledu a v zaměstnání z výdělku.

  • 3. 8. 2011 18:50

    A (neregistrovaný)

    Re: ZP OSVČ A HLAVNÍ PRACOVNÍ POMĚR
    Jani, moc Vám děkuji za přehledný výklad, jste anděl.

  • 4. 8. 2011 10:56

    JiřinaH. (neregistrovaný)

    Re: ZP OSVČ A HLAVNÍ PRACOVNÍ POMĚR