Re: Obcházení zákona?
Ústavní soud pravidelně konstatuje, že neudržitelným způsobem používání práva je jeho aplikace, vycházející ,pouze’ z jeho jazykového výkladu, neboť představuje ,jen prvotní přiblížení se k aplikované právní normě’. Ten je východiskem pro objasnění a ujasnění si jejího smyslu a účelu, k čemuž slouží i řada dalších postupů, jako logický a systematický výklad, výklad e ratione legis atd.
Každé ustanovení právního předpisu je proto třeba chápat v kontextu s jinými ustanoveními příslušného právního předpisu a v souvislostech celého právního systému (rovina systematického výkladu); nelze je proto zkoumat, vyložit, poznat izolovaně.
Jestlli dobře chápu - "není vždy nutné brát zákon doslova".
Co v tomto duchu třeba poskytování příspěvku na jídlo zaměstnancům? Zde se často zdůrazňuje předložka NA, ne ZA jídlo (a tímpádem nemožnost vydávat stravenky pozadu).
Není to také doslovné uplatnění zákona?
Nejsem právník, judikatury jsem nečetla a asi bych z toho ani moc nepochopila. Vždy potřebuju překlad.
Osobně jsem přesvědčen, že první důchodce, který s tímto problémem skončí u soudu, stoprocentně vyhraje.A soud ještě zkonstatuje něco v tom smyslu, že by bylo dobré, aby zákony psali gramotní lidé. Napsali "k prvnímu lednu" ? Napsali. Jestli mysleli něco jiného, měli napsat něco jiného. Když napsali že sazba DPH je 21%, tak taky předpokládám nemysleli 22.
V českém jazyce není příspěvek ZA, ale vždy příspěvek NA (něco).
Není tedy důvod, aby to bylo takto formulováno v zákoně.
A pokud se budeme řídit "smyslem a kontextem" zákonných ustanovení, tak je přece úplně jedno, jestli jsou stravenky vydávany dopředu nebo pozadu.
>>>>>Dobrý den,
>>>>>existuje nějaké ustanovení zákona, jasně určující a
>>>>>stanovující , co znamená "obcházení zákona"?
>>>>>Zatím jsem nic nenašla. Pokud by nic takového
>>>>>neexistovalo, záleželo by na posouzení jednotlivých
>>>>>soudců a
>>>>>mohlo by se stát, že by došlo k různým rozhodnutím a