Re: Bezplatná zkušební doba
Pracovní smlouva by právě nebyla, prozatím. Zatím by byla písemně smlouva o bezplatné zkušební době. Nejspíš jde o to, aby si zaměstnavatel prozkoušel zaměstnance, jestli by se na tuto práci hodil. Ale podle mě je to také nějaká blbost, protože od toho, aby si zaměstnavatel vyzkoušel zaměstnance je přeci zkušební doba 3 měsíců, za kterou ale zaměstnavatel dává mzdu. Proto jsem se chtěla zeptat, zda vůbec něco takového existuje. Nějak se mi tomu nechce věřit.
nejsem právník, ale takováto smlouva - je dle mého názoru - pěkná blbost....
zkušební doba se sjednává v rámci prac. poměru a z něj vyplývají pro zam-tele určité práva a povinnosti (viz. druhá odpověď alen1, kde uvádí §).. a hlavně, zákon je nad smlouvy, tzn. pokud se ve smlouvě protistrana o něco "ochudí" a dle zákona na to má nárok, tak se lze svých práv domáhat soudní cestou.. toť můj názor...
>>>>Dobrý den, ráda bych se zeptala na Smlouvu o
>>>>bezplatné
>>>>zkušební době při výkonu práce. Nikdy jsem o tom
>>>>neslyšela. Jakým zákonem se řídí? Opravdu jde
>>>>pracovat
>>>>byď
>>>>jen na pár dní bez nároku na mzdu?
>>>>Děkuji
>>>
>>>Zvláštní výklad zákoníku práce. A to vám
>>>zaměstnavatel
>>>při platné uzavřené pracovní smlouvě dá i písemně, že
>>>zkušební doba je bezplatná?
>>
>>Pracovní smlouva by právě nebyla, prozatím. Zatím by
>>byla písemně smlouva o bezplatné zkušební době.
>>Nejspíš
>>jde o to, aby si zaměstnavatel prozkoušel
>>zaměstnance,
>>jestli by se na tuto práci hodil.
Ne podle mne jde nejspíš o to, aby měl zaměstnavatel lidi, kteří mu budou dělat zadarmo. To, co vám chce dát podepsat je "naprosto neskutečné".
Mj. svých práv se nemůžete předem vzdát.
Ale podle mě je to
>>také nějaká blbost, protože od toho, aby si
>>zaměstnavatel vyzkoušel zaměstnance je přeci zkušební
>>doba 3
>>měsíců, za kterou ale zaměstnavatel dává mzdu. Proto
>>jsem
>>se chtěla zeptat, zda vůbec něco takového existuje.
>>Nějak se mi tomu nechce věřit.
>