Re: Hlavní + vedlejší pracovní poměr
Vy jste OSVČ a zároveň jste někde zaměstnaná? Živnost není pracovní poměr, pracovní poměr je zaměstnání (tzn. máte pracovní smlouvu u zaměstnavatele a dostáváte mzdu). Ze mzdy se musí srážek ZP a SP, to nejsou zálohy, ale odvody. Ale OSSZ nazývá tu živnost hlavní činností, ne hlavním pracovním poměrem.
Zaměstnavatel odvádí ZP z každého mého platu a to z hrubé mzdy cca 7.000,-. Na důchod se neptám, zajímá mne nemocenská - prozatím. Platím jako OSVČ zálohy, které mi každý rok po podání daňového přiznání určí úřady - nejsem žádná účetní, můj výdělek mi nedovoluje si dovolit takový luxus jako mít vlastního daňového poradce, takže tápu jako asi spoustu živnostníků v ČR. Omlouvám se, že neuvádím správné výrazy, ale jsem jen "obyčejný" člověk a ten to ve vztahu k úřadům nemá zrovna lehké :(.
Já nějak nechápu co na mém dotazu není jasné - zajímalo mne jen zda je nebo není povinné platit SP a ZP z obou mých příjmů - v dotazu jsem psala o jaké činnosti jde - mám OSVČ jako hlavní činnost, protože ji dělám již spoustu let a pracovní poměr mám jen na pár hodin denně - tudíž vedlejší (nebo jak je to dle Zákoníku správně). V zaměstnání mi srážejí SP a ZP z hrubé mzdy a na OSVČ hradím zálohy dle minimálního výměru.
Legrační mi přišlo, že dělení na hlavní a vedlejší berete podle toho, jak dlouho už tu práci děláte. Že nevíte o jiné možnosti je vaše chyba, nikdo není povinen vám nic "sdělovat", o své peníze se musíte starat sama, jinak se nedivte, že platíte 3 roky zbytečně. Řešení jsem vám už psala a máte ho i od jiných níže.
Máte pracovní poměr, tam prostě zaměstnavatel musí odvádět ZP a SP. Kdyby to byla dohoda o provedení práce, bylo by to jiné. Tam by se ZP a SP z částky do 10000,- měsíčně neodvádělo. Možná byste se vešla do 300 hodin ročně, zkuste o této možnosti pouvažovat.
Jako OSVČ si pravděpodobně dobrovolně platíte i nemocenské pojištění. Teď jste dlouhodobě nemocná, proto vám na OSSZ řekli, že nemusíte platit zálohy.