Re: pro Karu - zkušební doba
Děkuji, já tomu rozumím a beru to. Ale ptala jsem se, na základě čeho k takovému výkladu dojdu, a protože mě VH odkázala na OZ § 41, tak jsem chtěla vysvětlit aplikaci tohoto § na ten případ. Co se v uvedeném případě rozumí právním úkonem a co se rozumí částí právního úkonu?
No bohužel nejsem právník, ale po přečtení tohohle
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%A1vn%C3%AD_%C3%BAkon
jsem došla k závěru, že právní úkon je v tomto případě sjednání zkušební doby a tím, že je zkušební doba delší, než má být, tak ta "nad" je část právního úkonu, která je neplatná.
Ale je to jen moje laická úvaha, bohužel VH nám to polopatě nenapsala. Taky by mě to zajímalo. Hezký den
nono, co vás opravňuje se takhle vyjadřovat?BBuďte rádi, že si VH najde čas a odpovídá vysoce odborně a kvalifikovaně. Dal jsem si tu práci, našel ten původní dotaz a tam bylo jasně odpovězeno, i pro laiky, tak v čem je problém? Navíc sem někdo dal vysvětlující komentář, který je i pro laiky jasný.Jistěže je zk.doba platná, ale jen v délce, která je v souladu se zákonem, co je nad, neplatí.to je ta neplatná část.
Aleale, nebuďte tak upjatý, vždyť to byla sranda. Jasně je tady všechno odpovězeno, i s komentářem, ale četl jste můj dotaz? Z čeho ten jasný výklad vychází? VH mě odkázala na OZ §41. A já se ptám: Co je v uvedeném případě právní úkon a co část právního úkonu? Na to odpověď dosud nemám.
>>>>>>>
>>>>>>>"Pokud by zkušební doba byla sjednána delší, než
>>>>>>>umožňuje zákon, nemá to za následek neplatnost
>>>>>>>ujednání o
>>>>>>>zkušební době. Neplatné bude pouze ujednání o té
>>>>>>>části
>>>>>>>zkušební doby, která překračuje maximální hranici 3,
>>>>>>>resp. 6 měsíců."
>>>>>>>
>>>>>>>A protože zákon umožňuje při PP na dobu určitou zk.
>>>>>>>dobu ne delší, než činí polovina sjednané doby trvání
>>>>>>>PP, tak pokud by zk. doba byla delší než polovina
>>>>>>>sjednané doby, tak ta "nad" je neplatná. Nikoliv celé
>>>>>>>ujednání o zkušební době.
>>>>>>
>>>>>>>případě