Re: jenatel - prac.sml.od 2014
Jelikož nejsem odborník ani na ZOK ani na NOZ, přesto mám několik poznámek.
Karlo, ani Vaše školitelka neškolila správně.
Pořád platí, jak již zmiňoval Pavel §61 ZOK a to zejména odst. 3.
Nelze zákon obejít tak, že napíšu do pracovní smlouvy něco a něco jiného se bude dít skutečně.
Pokud školitel říká něco takové, pak dle mého názoru není dobrým školitelem.
N
Odpovědnost školitelů
Přitom na školitele plně dopadá § 2 950 NOZ. A školitelé nejsou asi pojištěni.
Pokud po rozsáhlé rekodifikaci jako vrchol novinek uvádí, že jednatel na výkon funkce nemůže uzavřít pracovní vztah, tak jsou to vyhozené peníze. To judikoval VS Praha někdy v roce 1994.
Hezký den!
Karlo, pokud zpracováváte za úplatu účto (např. pro více s.r.o.) velmi bych vám doporučovala seznámit se podrobně se ZOK i NOZ.
Dopadá na vás §2950 NOZ - škoda způsobená informací nebo radou.
Zvažte také, zda v jednotlivých firmách skutečně jednatelé nemají i věcná plnění nebo jiná další plnění (§60/a ZOK), která by pod toto ustanovení byla podřaditelná.
nemaj žádné cesťáky, telefon, prostě nic v účetnictví, co by se týkalo "nákladů na jednatele".. ve smlouvě o výkonu fce mají uvedeno, že je bezplatná (to již tedy od založení s.r.o.).. Jsou tam běžné náklady, jako nákup materiálu/zboží, pronájem neb. prostor, leasing na NA, internet atd.., ve 2 s.r.o. není ani žádný zam-ec, jednatel vše zařizuje sám (e-shop).. tak snad doufám, že by toto mohlo projt..
Re: jednatel - od 2014 dle ZOK
Asi Vám vypadlo slovo "pracuje". JUDr. Salačová tvrdívala, že pokud jednatel pro s.r.o. pracuje a nepobírá odměnu za výkon funkce ani mzdu z pracovní smlouvy, tak že by se mu měla "doměřit" obvyklá mzda/odměna. Já s ní nesouhlasím.
I když jednatel nemá od s.r.o. žádný příjem, tak se § 61/3 ZOK vztahuje na osoby jemu blízké.
Předpokládám, že jednateli nejsou propláceny cesťáky, nemá k dispozici auto, stravenky a obdobné benefity.
Ale to je pouze názor můj, který se pro tuto oblast neprohlašuje za odborníka.