Re: Jak je správně vypočítaná moje mzda
já teda nejsem účetní, ale když se sjedná mzda s přihlédnutím k práci přesčas do 150ti hod. za rok, tak nemůžete mít jako hodinovou mzdu 50,60 Kč, protože to je minimální mzda, tam žádné navýšení vzhledem k přesčasům není, čili Vám to sice napsali do PS, ale je to špatně,okrádají Vás, požádejte o nápravu.
§ 114 Mzda nebo náhradní volno za práci přesčas
(1) Za dobu práce přesčas přísluší zaměstnanci mzda, na kterou mu vzniklo za tuto dobu právo (dále jen „dosažená mzda”) a příplatek nejméně ve výši 25 % průměrného výdělku, pokud se zaměstnavatel se zaměstnancem nedohodli na poskytnutí náhradního volna v rozsahu práce konané přesčas místo příplatku.
(2) Neposkytne-li zaměstnavatel zaměstnanci náhradní volno v době 3 kalendářních měsíců po výkonu práce přesčas nebo v jinak dohodnuté době, přísluší zaměstnanci k dosažené mzdě příplatek podle odstavce 1.
(3) Dosažená mzda a příplatek ani náhradní volno podle odstavců 1 a 2 nepřísluší, je-li mzda sjednána (§ 113) již s přihlédnutím k případné práci přesčas. Mzdu s přihlédnutím k případné práci přesčas je možné takto sjednat, je-li současně sjednán rozsah práce přesčas, k níž bylo při sjednání mzdy přihlédnuto. Mzdu s přihlédnutím k případné práci přesčas je možné sjednat nejvýše v rozsahu 150 hodin práce přesčas za kalendářní rok a u vedoucích zaměstnanců (§ 11) v mezích celkového rozsahu práce přesčas (§ 93 odst. 4).
(3) Dosažená mzda a příplatek ani náhradní volno podle odstavců 1 a 2 nepřísluší, je-li mzda sjednána (§ 113) již s přihlédnutím k případné práci přesčas. Mzdu s přihlédnutím k případné práci přesčas je možné takto sjednat, je-li současně sjednán rozsah práce přesčas, k níž bylo při sjednání mzdy přihlédnuto.
Toto pro vás není dostačující? Vždy odkazuji na zákon, aby zaměstnanec věděl, až přijde za svým zaměstnavatelem a bude podle vaší rady žádat o nápravu, ať se má o co opřít. Protože argument, že to říkal nějaký pán na internetu - bude asi nedostačující.