Re: Je potřeba mít příjmový/výdajový dok
V podstatě to bude asi tak nějak, jak píšete... viz. §7b/1
Tato evidence obsahuje údaje o
a) příjmech a výdajích, v členění potřebném pro zjištění základu daně,
b) majetku a dluzích.
Jinak samozřejmě, když nakoupíte zboží/majetek/materál (cokoliv, co budete dávat do daň. uznatelných výdajů), tak na to mít doklad musíte.
Re: Je potřeba mít příjmový/výdajový dok
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Ten zákon jsem si našla, ale i tak z toho moc moudrá nejsem. Co musím zapisovat do daňové evidence chápu. Jen nechápu ty doklady.
Jde o to, že bych měla ke každému nákupu nebo prodeji dva doklady. Jeden je výdajový nebo příjmový, který určí výběr nebo příjem peněz v pokladně. Druhý, který určí jestli jsem opravdu zaplatila nebo přijala peníze.
Zajímalo by mě, jestli mi stačí pouze jeden doklad. Např. prodej zboží. Zákazník si vezme paragon originál a já jeho kopii. Stačí mi ta kopie nebo musím ještě vypisovat příjmový doklad, že jsem přijala peníze do pokladny?
Omlouvám se, opravdu si nejsem moc jistá.
Předem děkuji za odpověď.
Lucka
Re: Je potřeba mít příjmový/výdajový dok
Podle mého názoru stačí v pokladně u DE
- u příjmu kopie příjmového dokladu, nebo kopie paragonu, originál dáváte zákazníkovi (kopii dokladu si schováte spíš je to pro potřeby reklamací atd.)
- u výdaje paragon z obchodu či doklad o zaplacení. Již není zapotřebí vypisovat extra výdajový pokladní doklad. Sama paragony přehledně lepím na papíry a k dokladu napíši pořadové číslo dokladu v pokladně. Když vkládám peníze z pokladny na bankovní účet, tak jako doklad mi slouží příjmový doklad z banky.
Mám extra řadu pro příjmové a extra řadu pro výdajové pokladní doklady.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.