Re: Je potřeba mít příjmový/výdajový dok
V podstatě to bude asi tak nějak, jak píšete... viz. §7b/1
Tato evidence obsahuje údaje o
a) příjmech a výdajích, v členění potřebném pro zjištění základu daně,
b) majetku a dluzích.
Jinak samozřejmě, když nakoupíte zboží/majetek/materál (cokoliv, co budete dávat do daň. uznatelných výdajů), tak na to mít doklad musíte.
Re: Je potřeba mít příjmový/výdajový dok
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Ten zákon jsem si našla, ale i tak z toho moc moudrá nejsem. Co musím zapisovat do daňové evidence chápu. Jen nechápu ty doklady.
Jde o to, že bych měla ke každému nákupu nebo prodeji dva doklady. Jeden je výdajový nebo příjmový, který určí výběr nebo příjem peněz v pokladně. Druhý, který určí jestli jsem opravdu zaplatila nebo přijala peníze.
Zajímalo by mě, jestli mi stačí pouze jeden doklad. Např. prodej zboží. Zákazník si vezme paragon originál a já jeho kopii. Stačí mi ta kopie nebo musím ještě vypisovat příjmový doklad, že jsem přijala peníze do pokladny?
Omlouvám se, opravdu si nejsem moc jistá.
Předem děkuji za odpověď.
Lucka
Re: Je potřeba mít příjmový/výdajový dok
Podle mého názoru stačí v pokladně u DE
- u příjmu kopie příjmového dokladu, nebo kopie paragonu, originál dáváte zákazníkovi (kopii dokladu si schováte spíš je to pro potřeby reklamací atd.)
- u výdaje paragon z obchodu či doklad o zaplacení. Již není zapotřebí vypisovat extra výdajový pokladní doklad. Sama paragony přehledně lepím na papíry a k dokladu napíši pořadové číslo dokladu v pokladně. Když vkládám peníze z pokladny na bankovní účet, tak jako doklad mi slouží příjmový doklad z banky.
Mám extra řadu pro příjmové a extra řadu pro výdajové pokladní doklady.
Internet Info BusinessCenter.cz (businesscenter.podnikatel.cz)
Server s informacemi pro podnikání.
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
15. 2. 2014 21:57
Dobrý den,
v podnikání jsem úplný začátečník a neustále mám nějaké nejasnosti. Jsem fyzická osoba, neplátce DPH a do počítače si zapisuji daňovou evidenci.
Někde na internetu jsem narazila na to, že pokud vedu daňovou evidenci, tak NEmusím mít výdajové a příjmové pokladní doklady.
Jestli to tak opravdu je, tak to znamená, že pokud z pokladny vyberu peníze a vložím je na bankovní účet nebo jdu nakoupit zboží v hotovosti, tak výdajový doklad nepotřebuji a postačí mi buď výpis z účtu nebo účtenka z obchodu, kde jsem nakoupila zboží? Stejně tak i naopak nepotřebuji příjmový doklad, když vkládám peníze do pokladny. Postačí kopie paragonu, který jsem vydala zákazníkům?
Děkuji Lucka