Hlavní navigace

Je potřeba mít příjmový/výdajový doklad?

• (neregistrovaný) 88.103.20.---

15. 2. 2014 21:57

Dobrý den,
    v podnikání jsem úplný začátečník a neustále mám nějaké nejasnosti. Jsem fyzická osoba, neplátce DPH a do počítače si zapisuji daňovou evidenci.
    Někde na internetu jsem narazila na to, že pokud vedu daňovou evidenci, tak NEmusím mít výdajové a příjmové pokladní doklady.
    Jestli to tak opravdu je, tak to znamená, že pokud z pokladny vyberu peníze a vložím je na bankovní účet nebo jdu nakoupit zboží v hotovosti, tak výdajový doklad nepotřebuji a postačí mi buď výpis z účtu nebo účtenka z obchodu, kde jsem nakoupila zboží? Stejně tak i naopak nepotřebuji příjmový doklad, když vkládám peníze do pokladny. Postačí kopie paragonu, který jsem vydala zákazníkům?

Děkuji Lucka

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 2. 2014 23:53

Ondřej Drbal (neregistrovaný) 77.236.203.---

Re: Je potřeba mít příjmový/výdajový dok
      V podstatě to bude asi tak nějak, jak píšete... viz. §7b/1
      Tato evidence obsahuje údaje o
      a) příjmech a výdajích, v členění potřebném pro zjištění základu daně,
      b) majetku a dluzích.

Jinak samozřejmě, když nakoupíte zboží/majetek/materál (cokoliv, co budete dávat do daň. uznatelných výdajů), tak na to mít doklad musíte.

• 16. 2. 2014 12:13

Lucka3 (neregistrovaný) 88.103.20.---

Dobrý den,
      děkuji za odpověď. Ten zákon jsem si našla, ale i tak z toho moc moudrá nejsem. Co musím zapisovat do daňové evidence chápu. Jen nechápu ty doklady.
      Jde o to, že bych měla ke každému nákupu nebo prodeji dva doklady. Jeden je výdajový nebo příjmový, který určí výběr nebo příjem peněz v pokladně. Druhý, který určí jestli jsem opravdu zaplatila nebo přijala peníze.
      Zajímalo by mě, jestli mi stačí pouze jeden doklad. Např. prodej zboží. Zákazník si vezme paragon originál a já jeho kopii. Stačí mi ta kopie nebo musím ještě vypisovat příjmový doklad, že jsem přijala peníze do pokladny?