Hlavní navigace

Vlákno názorů k dotazu Služební dopravní prostředky od all - prosím Páju, p. Jasnou, Líbu, xJ - díky >Dobrý...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 3. 2014 10:53

    all (neregistrovaný) 46.227.168.---

    prosím Páju, p. Jasnou, Líbu, xJ - díky
    >Dobrý den,
    >prosím o názor na tuto situaci.
    >Od 1.1.2014 ZPZ v § 305, odst. 1 "zakazuje se, aby
    >vnitřní předpis ukládal zaměstnanci povinnosti nebo
    >zkracoval jeho práva ....."
    >Zaměstnavatel od 1.3.2014 vydal "interní nařízení" o
    >provozu služebních dopravních prostředků, kde mimo jiné
    >jsou tyto odstavce:
    >
    >2) Kontrolu a případné doplnění provozních kapalin
    >(směs do ostřikovačů, olej do motoru),kontrolu tlaku
    >vzduchu v pneumatikách, funkčnost světel vozidla a vnější
    >kontrolu před jízdou
    >provede řidič, který převzal SDP.
    >
    >3) Pravidelné technické ošetření SDP po návratu z
    >jízdy provádí řidič tohoto SDP, který má SDPpřevzatý.
    >Pravidelné technické ošetření SDP zahrnuje zejména vnější
    >kontrolu s důrazem na
    >nepoškozenost SDP, kontrolu stavu pneumatik, kontrolu
    >povinné a ostatní výbavy, popřípadě
    >umytí SDP, vyčištění vozidla a doplnění pohonných hmot
    >a provozních kapalin před nebo po
    >ukončení jízdy.
    >
    >Ještě doplním, že se jedná o řidiče - referenty, kteří
    >mají úplně jinou náplň práce - revizní technici,
    >nikoliv řidiče z povolání.
    >Domníváte se, že je toto tak to v pořádku, nebo by
    >povinnosti měly být určeny jiným způsobem, jakým, a zda
    >vůbec řidič - referent je povinen takové věci dělat. V
    >popisu práce mají - řízení motorového vozidla, ne jeho
    >údržbu. Na každou služebku jedou jiným autem, tak by
    >napřed museli zjistit např. jaký druh oleje se tam
    >používá, jít nafasovat, dolít atd., takže ke své práci dle
    >pracovní smlouvy se dostane o dost později.
    >Děkuji za názory.

  • 14. 3. 2014 11:15

    pája

    Re: prosím Páju, p. Jasnou, Líbu, xJ - d
    Z komentáře k § 305 - Vn.předpis, který práva-nároky zam-ců neuvádí,, není vn.předpisem pro prac.práv. účely. -není vn. předpisem písemné opatření zam-tele, vnitrofiremní úkony, řídící akty a další předpisy, které nestanoví práva zam-ců.
    Podle toho jde o ve vašem dotazu o interní směrnici zam-tele, nikoliv int. předpis dle § 305.
    Ve firmě asi není žádný garážmistr, který by se o auta staral, že? Já osobně bych to řešil ind., předal k péči auto jednomu odp. prac., který by z to měl pobírat nějaké korunky a byl by klid. Zase tak časově náročné to s tou péčí o vozidlo nebude.

  • 14. 3. 2014 11:46

    all (neregistrovaný) 46.227.168.---

    Re: prosím Páju, p. Jasnou, Líbu, xJ - d
    Ano, kdyby to tak šlo, tak by asi problém nebyl. Jenže revize provádíme jak ve městech, tak ve velmi nepřístupném terénu na vysílačích v horách, pracovníci drží pohotovosti, takže auta jsou přidělována dle plánu do jakého terénu kdo zrovna pojede.
    Tudíž jednou jedou roomstrem, fabií, SUV, Boxerem , Unimogem atd. Nevím jestli ty názvy jsou přesné, ale prostě od osobáku až po náklaďák. Takže přidělit auto zaměstnanci, opravdu nejde. Garážmistr tu opravdu není a jde o to, že zaměstnance to fakt docela zdržuje. Protože jejich den vypadá např. tak, že ráno teda musí nachystat to auto, jede i 300 km na vysílač, tam provede revizi, eventuelně musí vylézt na opravu na vysílač, potom zase 300 km zpět a zase dát auto do pořádku. Samozřejmě, že se jim to nelíbí, protože když vezmete ještě v úvahu, že když se vrátí pozdě nemají to ani jako přesčas, protože doba jízdy zpět už je mimo pracovní dobu a řízení vozidla mají jen v popisu práce, který ovšem není součástí pracovní smlouvy ?!
    Prostě nevím jak jim pomoci, tak hledám informace,zda řidiči referenti jsou povinni všechno toto dělat.
    Jinak Pájo díky a pokud by vás ještě něco napadlo, budu moc ráda. Ale peníze jim fakt nepřidají.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).