Hlavní navigace

Služební dopravní prostředky

  • (neregistrovaný) 46.227.168.---

    14. 3. 2014 9:32

    Dobrý den,
    prosím o názor na tuto situaci.
    Od 1.1.2014 ZPZ v § 305, odst. 1 "zakazuje se, aby vnitřní předpis ukládal zaměstnanci povinnosti nebo zkracoval jeho práva ....."
    Zaměstnavatel od 1.3.2014 vydal "interní nařízení" o provozu služebních dopravních prostředků, kde mimo jiné jsou tyto odstavce:

    2) Kontrolu a případné doplnění provozních kapalin (směs do ostřikovačů, olej do motoru),kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách, funkčnost světel vozidla a vnější kontrolu před jízdou
    provede řidič, který převzal SDP.

    3) Pravidelné technické ošetření SDP po návratu z jízdy provádí řidič tohoto SDP, který má SDPpřevzatý. Pravidelné technické ošetření SDP zahrnuje zejména vnější kontrolu s důrazem na
    nepoškozenost SDP, kontrolu stavu pneumatik, kontrolu povinné a ostatní výbavy, popřípadě
    umytí SDP, vyčištění vozidla a doplnění pohonných hmot a provozních kapalin před nebo po
    ukončení jízdy.

    Ještě doplním, že se jedná o řidiče - referenty, kteří mají úplně jinou náplň práce - revizní technici, nikoliv řidiče z povolání.
    Domníváte se, že je toto tak to v pořádku, nebo by povinnosti měly být určeny jiným způsobem, jakým, a zda vůbec řidič - referent je povinen takové věci dělat. V popisu práce mají - řízení motorového vozidla, ne jeho údržbu. Na každou služebku jedou jiným autem, tak by napřed museli zjistit např. jaký druh oleje se tam používá, jít nafasovat, dolít atd., takže ke své práci dle pracovní smlouvy se dostane o dost později.
    Děkuji za názory.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 3. 2014 10:53

      all (neregistrovaný) 46.227.168.---

      prosím Páju, p. Jasnou, Líbu, xJ - díky
      >Dobrý den,
      >prosím o názor na tuto situaci.
      >Od 1.1.2014 ZPZ v § 305, odst. 1 "zakazuje se, aby
      >vnitřní předpis ukládal zaměstnanci povinnosti nebo
      >zkracoval jeho práva ....."
      >Zaměstnavatel od 1.3.2014 vydal "interní nařízení" o
      >provozu služebních dopravních prostředků, kde mimo jiné
      >jsou tyto odstavce:
      >
      >2) Kontrolu a případné doplnění provozních kapalin
      >(směs do ostřikovačů, olej do motoru),kontrolu tlaku
      >vzduchu v pneumatikách, funkčnost světel vozidla a vnější
      >kontrolu před jízdou
      >provede řidič, který převzal SDP.
      >
      >3) Pravidelné technické ošetření SDP po návratu z
      >jízdy provádí řidič tohoto SDP, který má SDPpřevzatý.
      >Pravidelné technické ošetření SDP zahrnuje zejména vnější
      >kontrolu s důrazem na
      >nepoškozenost SDP, kontrolu stavu pneumatik, kontrolu
      >povinné a ostatní výbavy, popřípadě
      >umytí SDP, vyčištění vozidla a doplnění pohonných hmot
      >a provozních kapalin před nebo po
      >ukončení jízdy.
      >
      >Ještě doplním, že se jedná o řidiče - referenty, kteří
      >mají úplně jinou náplň práce - revizní technici,
      >nikoliv řidiče z povolání.
      >Domníváte se, že je toto tak to v pořádku, nebo by
      >povinnosti měly být určeny jiným způsobem, jakým, a zda
      >vůbec řidič - referent je povinen takové věci dělat. V
      >popisu práce mají - řízení motorového vozidla, ne jeho
      >údržbu. Na každou služebku jedou jiným autem, tak by
      >napřed museli zjistit např. jaký druh oleje se tam
      >používá, jít nafasovat, dolít atd., takže ke své práci dle
      >pracovní smlouvy se dostane o dost později.
      >Děkuji za názory.

    • 14. 3. 2014 11:15

      pája

      Re: prosím Páju, p. Jasnou, Líbu, xJ - d
      Z komentáře k § 305 - Vn.předpis, který práva-nároky zam-ců neuvádí,, není vn.předpisem pro prac.práv. účely. -není vn. předpisem písemné opatření zam-tele, vnitrofiremní úkony, řídící akty a další předpisy, které nestanoví práva zam-ců.
      Podle toho jde o ve vašem dotazu o interní směrnici zam-tele, nikoliv int. předpis dle § 305.
      Ve firmě asi není žádný garážmistr, který by se o auta staral, že? Já osobně bych to řešil ind., předal k péči auto jednomu odp. prac., který by z to měl pobírat nějaké korunky a byl by klid. Zase tak časově náročné to s tou péčí o vozidlo nebude.

    • 14. 3. 2014 11:46

      all (neregistrovaný) 46.227.168.---

      Re: prosím Páju, p. Jasnou, Líbu, xJ - d
      Ano, kdyby to tak šlo, tak by asi problém nebyl. Jenže revize provádíme jak ve městech, tak ve velmi nepřístupném terénu na vysílačích v horách, pracovníci drží pohotovosti, takže auta jsou přidělována dle plánu do jakého terénu kdo zrovna pojede.
      Tudíž jednou jedou roomstrem, fabií, SUV, Boxerem , Unimogem atd. Nevím jestli ty názvy jsou přesné, ale prostě od osobáku až po náklaďák. Takže přidělit auto zaměstnanci, opravdu nejde. Garážmistr tu opravdu není a jde o to, že zaměstnance to fakt docela zdržuje. Protože jejich den vypadá např. tak, že ráno teda musí nachystat to auto, jede i 300 km na vysílač, tam provede revizi, eventuelně musí vylézt na opravu na vysílač, potom zase 300 km zpět a zase dát auto do pořádku. Samozřejmě, že se jim to nelíbí, protože když vezmete ještě v úvahu, že když se vrátí pozdě nemají to ani jako přesčas, protože doba jízdy zpět už je mimo pracovní dobu a řízení vozidla mají jen v popisu práce, který ovšem není součástí pracovní smlouvy ?!
      Prostě nevím jak jim pomoci, tak hledám informace,zda řidiči referenti jsou povinni všechno toto dělat.
      Jinak Pájo díky a pokud by vás ještě něco napadlo, budu moc ráda. Ale peníze jim fakt nepřidají.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).