Re: Prosím pomoc-nejde mi poslat DPH na
Dopr... Mám jiný program, ale pokud jste v časové tísni, tak každá rada drahá. Hotlinka má na 99% již po pracovní době. Nelze přepsat tentokrát informace do formuláře na EPO ručně?
A pak bušit do podpory co je zase chybně?
Buším také, když mi přepíšou analytické účty v účetní osnově apod.
pro uživatele MoneyS3 voláme SOS
>>Dobrý den, poprvé za sro posílám hlášení k DPH a
>>nevím, jak na to. Oba pokusy špatně, na FU nic
>>nedorazilo.
>>Používám MoneyS3, v hlášení mám všechny hlavičky a
>>kolonky správně, ale když to uložím jako xml a pokusím
>>se
>>poslat z danového portálu, tak mi po načtení naskočí
>>hláška "Chyba zpracování souboru: Nepodařilo se
>>zpracovat načtené podání! Pravděpodobně jsou zásadní
>>chyby v
>>XML souboru, nebo došlo k interní chybě systému"
>>
>>Můžete mi prosím poradit, jak posíláte hlášení DPH na
>>FU vy? Já si v MoneyS3 v záložce účetnictví kliknu na
>>Přiznání k DPH, následně "pokračovat" a kontroluji
>>základní údaje firmy. Kontroloval jsem je 100x a
>>pochybuji, že je tam něco špatně. Na konci mi vyskočí
>>okno s
>>možností tisku sestavy a tam si vyberu "export",
>>zmáčnu
>>trojůhelníček vedle této volby a vyberu xml. Soubor
>>uložím na disk a na danovém
>>>>portálu
>>>https://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_epo/epo2/uvod/nacteni_souboru.faces;jsessionid=2308F76F366A3AF8AB911075384B41A1.ep1ap1
>>se tento soubor pokusím načíst. Tam mi vyskočí
>>zmíněná
>>hláška.
>>
>>Dá se někde okontrolovat, co v tom souboru je
>>špatně??? Děkuji za pomoc a rady, opravdu už nevím jak
>>dál a
>>na FU mi pochopitelně neporadí, xml jako přílohu v
>>datovce nevezmou... Děkuji!
Re: pro uživatele MoneyS3 voláme SOS
Pokud máte přístup do datové schránky, tak pošlete soubor s koncovkou .xml jako přílohu přímo přes datovku.
Jako s.r.o. datovku zřízenou mít musíte.
Portál EPO používám k tomu, že tam ručně přepíšu údaje z pc, uložím si soubor na pc a pak otevřu datovou schránku, soubor vyhledám a přiložím. Můj účetní program mi neumožňuje posílat přímo (nemám dokoupený modul či co).
Vy to máte jednodušší, vůbec přes epo nemusíte jít. Doufám,že se Vám už "zadařilo".
Re: pro uživatele MoneyS3 voláme SOS
Moment, to netvrdím já, ale správkyně daně! Poslal jsem to jako přílohu datovkou 2x, mám to v odeslaných a jí to nedošlo. Komunikovali jsme spolu, věděla že to posílám podruhé a když to nedošlo, poslala mi sms, že to zase nemá. Tak jsem s ní telefonoval a řekl jsem jí, že jsem to posílal datovkou jako přílohu a mám to v odeslaných a ona mi doslovně řekla, že to jako přílohu datovkou posílat nemůžu.
Ale nakonec se mi to podařilo na tom portálu, vyplnil jsem to ručně a odeslal, mám i potvrzení o odeslání. Děkuji všem za rady!
Re: pro uživatele MoneyS3 voláme SOS
Pokud Vám to řekla správkyně daně, tak má problém ona, ne vy.
Je naprosto neschopná, jak by to asi datovkou jinak poslala, když to nemůže být příloha. Asi nikdy reálně datovou schránku a práci s ní neviděla.
Pokud máte a vidíte i doručenku, pak to reálně finanční úřad má.
Může být ovšem chyba v xml souboru.
Re: pro uživatele MoneyS3 voláme SOS
Promiňte, ale tady se musím správkyně daně zastat. Oni opravdu neví, jak datové schránky fungují (pokud ji nepoužívají např. soukromě). Veškeré písemnosti doručené přes datovku jsou nahrávány určeným pracovníkem přímo do jejich programu, takže jak datovka vypadá nebo jak se používá ostatní neznají. A je fakt, že někdy mezi odesláním a momentem, kdy správce daně písemnost uvidí, uplyne delší doba (i týden).
Re: pro uživatele MoneyS3 voláme SOS
Dlouhodobě je zatěžován poplatník veškerou administrativou, je na něj phlíženo, že vše administravně zvládne, bude ovládat veškeré technologie a když správce daně něco neví, neumí řekne klientovi !pošli to znovu a jinak". Nic nenutí státní správu, aby byla profesionální.
A čím dál více se ukazuje, že to prostě nezvládá.
To není pro ně omluva, když se to stane jednou, ale pokud jsou neustálé problémy s tím, že správce daně neumí, neví, pak je to problém a poplatníky to nadmíru zatěžuje.
Re: pro uživatele MoneyS3 voláme SOS
V tom s Váma samozřejmě 100 procentně souhlasím. V žádném případě by neměl říct, aby to poplatník poslal znovu a jinak, ale případnou chybu hledat na obou stranách. Jenže jak mu může říct, kde je chyba, případně jakým způsobem ji má napravit, když správce sice ví, že nějaká datovka existuje, ale v reálu ji nikdy neviděl? Jak se má s datovkou naučit? To bohužel není chyba těch samotných správců, tam je chyba úplně někde jinde. A je to i v dalších oblastech.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.