Re: nezdaněný příjem
Abych to upřesnila, právnička mi řekla, že po skončení roku příjem přiznám, ale pokud se vejdu do 68.000 Kč, nebudu daň platit. Je možné, že se specializuje na něco jiného a informace nejsou přesné, proto se radím tady, jak to provést v souladu se zákonem. Moc díky.
>>>>>>jsem na RD a začala jsem pracovat na mandátní
>>>>>>smlouvu.
>>>>Jak jste mohla začít pracovat na mandátní smlouvu?
>>>>Tato smlouva v žádném současně účinném zákonu není.
>>>
>>>Aha, radila jsem se předem s právníkem, který mi
>>>řekl,
>>>že mohu vystavit jakési vyúčtování v souladu s
>>>jakoukoli takovou smlouvou... Poradíte mi tedy, jak
>>>se
>>>k tomu
>>>postavit? Moc děkuji.
>>Nemohu soupeřit s názorem právníka.
>>Ovšem ani za doby platnosti mandátních smluv nešlo
>>jen
>>tak vzít peníze a nezdanit je.
>
>
>Abych to upřesnila, právnička mi řekla, že po skončení
>roku příjem přiznám, ale pokud se vejdu do 68.000 Kč,
>nebudu daň platit. Je možné, že se specializuje na
>něco jiného a informace nejsou přesné, proto se radím
>tady, jak to provést v souladu se zákonem. Moc díky.
>
Takže se přihlásíte k dani z příjmu fyzických osob, dále na své správě sociálního zabezpečení a své zdravotní pojišťovně? A co nahlášení podnikání na živnostenském úřadu? Nebo budete "podnikat" úplně načerno?
Za určitých podmínek si Váš manžel může uplatnit slevu na dani na manželku v případě, že nebudete mít roční příjem z podnikání (+další) vyšší jak 68000 Kč. Pokud zrovna nepodniká a neuplatňuje výdaje procentem z příjmů podle ZDP § 7 odst. 7
Daň z příjmu - v daňovém přiznání můžete uplatnit slevu na poplatníka, takže při nízkých příjmech byste daně opravdu neplatila. Chtělo by to ale řádné plnění ostatních povinností (jako je registrace k daním apod).
Zdravotní pojištění - zaplatíte z každé vydělané koruny, registrace při začátku podnikání je povinností
Sociální pojištění - u vedlejšího příjmu OSVČ záleží na více okolnostech, opět registrace při začátku podnikání je povinností