Re: Roční zúčtování x DPFO 2014?
Dobrý den, tečko,
tak teď jsem z toho zmatena úplně. Jsem sice účetní, ale bohužel ne mzdová a kolegyně si myslí, že znám odpověď na vše. Nové prohlášení nepodepsal (změnu poměru), takže srážková daň by tedy měla být v pořádku? A DP si musí udělat, pokud měl u téhož zaměstnavatele dva různé pracovní poměry? (pozor, ne souběh) Mockrát Vám děkuji.
DzS = daň zvl. sazbou = srážková?
DzČ = ?
Pokud dopodepíše prohlášení, bude zálohová daň, takže to stejně musíte přepočítat. Navíc, i kdybyste to teď neopravovali s tím, že "on nepodepsal", pak má zaměstnanec stále právo podepsat do 15.2.2015 zpětně. A zase to budete muset přepočítat ... :-)
Info od Vás viz. níže vím. Ale teď pracujeme s tím, že nepodepsal. Tzn. srážková daň.
O dopodepsání také vím, ale s Vaším přepočítáním mzdy za celý rok se setkávám poprvé. Chte mi tedy říct, že dostane zpětně 12 opravených výplatních pásek? :D :D To se z praxe, alespoň u ostatních firem, co znám, vrací právě v rámci ročního zúčtování :-)
Samozřejmě, že nedostane 12 nových výplatních pásek. :-)
Nedostane žádnou opravenou zpětně. Pokud byste opravovali výpočet daně, pak si ty opravované měsíce "napíšete na papír" (já si dělám xls tabulku - hrubá mzda, chybný základ daně, chybná daň, slevy na dani, výsledná chybná daň, správný základ daně, správná daň, slevy na dani, výsledná správná daň - a rozdíl chybné a správné daně) a zaměstnanci v nejbližší mzdě srazíte/doplatíte jen ten rozdíl.
A v rámci Vyúčtování daně po skončení roku (růžový a žlutý tiskopis) pak vyčíslíte rozdíly v jednotlivých měsících, které máte na tom papíru psaném ručně.
Ja nepopírám, že tečka postupuje správně = Podepsané prohlášení jen do konce PP a v případě další smlouvy nové. Já to dělám stejně, jen nevyplňuji nové, ale dopisuji to do změn.
No ono se to musí srovnat v obojím.