Re: odmítnutí dědictví
Asi bych se neunáhlovala, notářka musí posoudit celou situaci, k tomu jednání o dědictví slouží.
To není o tom, že Vám nechce sdělit podrobnosti, ale že mohou v rámci jednání s dědici vyplynout různé další skutečnosti, které dědické řízení mohou ovlivnit.
Jak Vám může paní notářka říci, co máte vlastně dědit, když ještě ani možná vůbec sama neví, co je předmětem dědictví?
Když jsme obdrželi podobnou výzvu, tak jsme šli na první jednání s krabicí plnou dokladů a dokumentů. Asistentka paní notářky teprve na prvním jednání zjišťovala okruh dědiců, co by mohlo být obsahem dědictví, kde by mohli mít zůstavitelé bankovní účty, jaký měli hmotný majetek atd.
Ale nejsem notář ani právník, možná že dnes je to již jiné, než před lety. I tak doporučuji k prostudování níže uvedené informace:
http://notariat-tichy.cz/ded_prub_rizeni.html
No já nevím, ten papír co přišel je "Předvolání ve věci pozůstalosti a všechny osoby byly již obeslányl. To dědictví je po mém strýci, já jsem ho neviděla 30 roků, ale život mě zavál daleko a když jsem se dnes zeptala obeslaných, cítila jsem ze všech stran neochotu, připadalo mě to jako bych jim chtěla z krajíce ukousnout.Paní notářka tam napsala i poplatek, který se má uhradit a podle výše poplatku mě to celé nesedí. Kdyby si vzala 2 procenta byla by výše majetku asi 110 tis. Strýc přitom vlastnil byt v centru Olomouce, obrazy, auto, chatu.., vlastně si myslím, že se bude jednat pouze o to, co nedokázali pozůstalí zapřít a této komedie se nechci účastnit. Už jsem ten dopis napsala, teď pouze váhám o způsobu odeslání. Ivona