Re: nedok.výroba konec roku z pohledu zi
Pokud máte zakázky, které jste nevyfakturovali v roce 2014, ale spadly na ně nějaké náklady, pak byste je měli mít buď na účtu 121/611 nebo 123/613 ve vlastních nákladech a udělat na ně řádnou inventuru. Je to předpoklad řádného vedení účetnictví, náklady musí souviset s výnosy, v tomto případě s 611 či 613.
Re: nedok.výroba konec roku z pohledu zi
Moc děkuji za odpověď a zrovna od vás, takové kapacity tady, to mi udělalo radost. Rozumím tomu tak, že veškerý materiál, mzdy, správní a režijní náklady dám do nákladů (501,521,524,...) a tu samou hodnotu dám pak do výnosů na 123/613, takže náklady a výnosy budou tím pádem totožné, takže to na zisk nebude mít vliv. Na začátku roku pak pouze klasicky vyskladním 613/123 a vyfakturuji 311/601, 311/343. Takže zisk tím pádem bude až v roce 2015. Je to tak? A myslíte, že z pohledu DPH to bude v pořádku, když ke konečnému předání díla po "určitých" opravách dojde až v lednu (budeme mít i předávací protokol)? Ještě jednou moc děkuji.
Re: nedok.výroba konec roku z pohledu zi
Doporučuji přečíst něco o oceňování vlastních výkonů (výrobků), můžete ocenit přímými náklady, tj. materiálem, přímými mzdami a výrobní režií. Jinak uvažujete správně. U DPH rozhoduje to, co je ve smlouvě jako zdanitelné plnění, ale není pak problém zdanit dle předávacího protokolu až v lednu. A děkuji za hezká slova. Přeji krásné dny adventní.
Re: nedok.výroba konec roku z pohledu zi
Moc vám děkuji, jste fakt úžasná. Mohla bych vás požádat ještě o jednu radu? Jsem na mateřské, vzala jsem si tuhle firmu na doma, abych se udržovala, koupila jsem si program, ale jen na soukromou osobu nepodnikatele (zatím to řeším formou DPP). Teď budu platit první aktualizaci. Přemýšlela jsem, že bych pomohla té firmě s nákladem a nafakturovala bych jim pronájem toho programu v hotovosti (s tím, že by mi to fakticky nezaplatili). Cena aktualizace je cca 7000Kč ročně. Myslíte, že to mohu nafakturovat jako pronájem nemovité věci? A pokud ano, tak musím dělat na sebe daňové přiznání, kterým by u pronájmu prošlo 7000Kč jako příjem i výdaj, takže zisk by byl 0Kč? Nechci s tím mít ale zbytečnou práci navíc, protože už tak za to dostávám docela málo a nechci si to taky ještě více komplikovat.
Z pohledu té firmy myslíte, že by to byl daňově uznatelný náklad? Pokud mi odpovíte, budu moc ráda, pokud ne, tak to chápu, protože vás s tím zdržuju a hlavně je to už úplně jiný dotaz.
Re: Náhrady za opotřebení vlastního zaří
Moc vám děkuju za příspěvky, náhrada za opotřebení vlastního zařízení by mě vůbec v této souvislosti nenapadla, myslela jsem si, že je tento typ příjmu spíše spojený třeba s počítačem, tiskárnou atd., nikoli třeba s programem. Vzhledem k tomu, že ani toto však není majetkem zaměstnavatele, tak by se to dalo k uvedenému účelu použít, ale v rozumné míře. Ještě jednou děkuji a kdyby vás ještě něco napadlo, budu ráda za příspěvek.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.