Vlákno názorů k dotazu Písemné uznání neuhrazených faktur od Vlad - Re: Písemné uznání neuhrazených faktur Říká se tomu inventarizace...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 1. 2015 10:50

    Vlad

    Re: Písemné uznání neuhrazených faktur
    Říká se tomu inventarizace majetku a závazků - Zákon o účetnictví §29 - §30. Nejedná se tedy o žádné uznání dluhu, ale o kontrolu, zda to, co máte v účetnictví, odpovídá skutečnosti. Žádný formulář neexistuje, stačí partnerovi poslat výpis otevřených položek saldokonta, které Vám potvrdí (nebo taky ne). Jistě máte vnitropodnikovou směrnici, která tuto oblast řeší. Pokud nechcete rozesílat mnoho dopisů, doplňte do směrnice kouzelnou větičku typu "za odsouhlasenou pohledávku/závazek se považuje i její zánik (úhradou, započtením apod.) v průběhu měsíce ledna následujícího roku". Pak v klidu počkáte na začátek února a obešlete jen ty partnery, u kterých máte otevřené položky k 31.1.

  • 12. 1. 2015 10:55

    iwka001 (neregistrovaný)

    Re: Písemné uznání neuhrazených faktur
    Rozumím tomu tedy správně, že když uhradí do konce 31.01.2015 tak žádné dopisy nemusím odesílat?
    Mockrát děkuji za informace.

  • 12. 1. 2015 11:04

    Vlad

    Re: Písemné uznání neuhrazených faktur
    Pokud máte tu větičku ve směrnici, tak by to měl takto akceptovat i auditor - alespoň taková je moje zkušenost. Je přece nesmysl, abych třeba 15.1. žádal o odsouhlasení pohledávky, která byla uhrazena (připsána na můj účet) např. 2.1. Kdyby ta pohledávka neexistovala, tak proč by potom platili?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).