Re: Písemné uznání neuhrazených faktur
Říká se tomu inventarizace majetku a závazků - Zákon o účetnictví §29 - §30. Nejedná se tedy o žádné uznání dluhu, ale o kontrolu, zda to, co máte v účetnictví, odpovídá skutečnosti. Žádný formulář neexistuje, stačí partnerovi poslat výpis otevřených položek saldokonta, které Vám potvrdí (nebo taky ne). Jistě máte vnitropodnikovou směrnici, která tuto oblast řeší. Pokud nechcete rozesílat mnoho dopisů, doplňte do směrnice kouzelnou větičku typu "za odsouhlasenou pohledávku/závazek se považuje i její zánik (úhradou, započtením apod.) v průběhu měsíce ledna následujícího roku". Pak v klidu počkáte na začátek února a obešlete jen ty partnery, u kterých máte otevřené položky k 31.1.
Re: Písemné uznání neuhrazených faktur
Pokud máte tu větičku ve směrnici, tak by to měl takto akceptovat i auditor - alespoň taková je moje zkušenost. Je přece nesmysl, abych třeba 15.1. žádal o odsouhlasení pohledávky, která byla uhrazena (připsána na můj účet) např. 2.1. Kdyby ta pohledávka neexistovala, tak proč by potom platili?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.