Re: Životní pojištění - potvrzení za r.
Prohlášení jsem podepisoval na začátku ledna, potvrzení chodí až v polovině ledna, to jsem odeslal mzdové účetní. Uplatňuji ještě jedno životní pojištění, které uplatnila. Druhé ne, i když by to do 12.000,- vyšlo. Předchozí roky bylo vždy uplatněno. Přesná výše zaplaceného živ. poj. je vždy na potvrzení a tu jsem dopředu nevěděl. Částku v prohlášení vypisuje mzdová účetní.
>Prohlášení jsem podepisoval na začátku ledna,
>potvrzení chodí až v polovině ledna, to jsem odeslal mzdové
>účetní. Uplatňuji ještě jedno životní pojištění, které
>uplatnila. Druhé ne, i když by to do 12.000,- vyšlo.
>Předchozí roky bylo vždy uplatněno. Přesná výše
>zaplaceného živ. poj. je vždy na potvrzení a tu jsem dopředu
>nevěděl.
>Částku v prohlášení vypisuje mzdová účetní.
Částku v Prohlášení má vypisovat zaměstnanec, ne mzdovka. Promiňte, ale je to Vaše chyba, Vy jste svým podpisem stvrdil správnost uvedených údajů.
Nicméně - vyžádejte si potvrzení o zdanitelných příjmech za rok 2013 a podejte si daňové přiznání.
Jenže v praxi to vypadá tak, že jsem v práci podepsal prohlášení,které účetní pošle mzdové účetní na jinou pobočku, to chce zaslat nejpozději do 15. ledna, takže v ruce nic nemám a čekám, až mi přijdou příslušná potvrzení, které se zase zvlášt odešlou mzdové účetní. Takže nemám v ruce ani prohlášení, a ještě ani všechna potřebná potvrzení....
Ano, možné to je.
A na základě čeho budet podávat daňové přiznání za rok 2013 ?
Mzdovka to potvrzení o ŽP má ? Pokud ho má (neztratilo se třeba někde cestou), pak tu ŽP měla zahrnout do ročního zúčtování daní, zvlášť když jste tuto ŽP v minulých letech uplatňoval a tento způsob předávání podkladů je ve vaší firmě běžný.
U nás je také běžný, prohlášení mám podepsána dříve než přijdou potvrzení, protože časově je velmi náročné všechno stíhat. Pojišťovny si dávají s potvrzeními na čas a mzdovky potřebují mít prohlášení podepsaná nejlépe do konce ledna.