Re: neuznaná FV
...
>A teď ten problém. Vyfakturovali jsme jim službu,
>která byla provedená v lednu, tak jsme dali DUZP 31/1, ale
>až když měla být nyní faktura splatná, tak se probrali
>a řekli, že objednávka je přečerpaná a oni vystavili
>novou objednávku s datem 6/3.
>Co mám nyní dělat s tou lednovou fakturou? Podle mě
>mělo být DUZP nejpozději 31/1 (za práce v lednu). Jsem
>z toho opravdu už zoufalá, prosím Vás poraďte mi, co
>byste vy dělali? Oni ji s našimi daty neuznají.
>Můžete poradit § v zák. o DPH, kdo má pravdu s DUZP?
>Máme vystavit novou FV na základě této opožděné
>objednávky.
>Už mě i napadlo meziměsíčně účtovat služby, na které
>není objednávka na nevyfakturované dodávky, s tím, že
>by DPH bylo odvedené z ještě nevyfakturované služby. To
>abychom měli DPH ve správném období. 38x/602,
>38x/343-DPH by se odvedlo za správný měsíc. A pak FV s DUZP
>dle jejich objednávky 311/38x Šlo by to eventuálně
>takto?
>Prosím velice o jakýkoli názor, toto je prostě
>denodenní realita a sama si s tím nevím rady.
>Děkuji za váš čas a ochotu
DUZP u služby je ke dni přijetí úplaty nebo dnem jejího poskytnutí nebo dnem vystavení DD § 21/1 a 4 ZDPH, a to tím dnem který nastane dříve.
Ani u pozdě vystavené FV nemůžete měnit DUZP na pozdější zdaňovací období dle jejich "nové" objednávky, když tu původní objednávku neoprávněně stornují, protože se jim to z nějakého důvodu zrovna nehodilo, i když služba z vaší strany byla provedena dle původní objednávky. Můžete se s nimi zkusit dohodnout na pozdější splatnosti, ale nemůžete "posouvat" DUZP.
(Jedině pozitivní je na tom to, že alespoň rok souhlasí)
Služby řešíte na základě smlouvy nebo jen objednávky? Uzavřená smlouva s přesně dohodnutým plněním např. měsíčně, splatností, fakturací a DUZP by vám dávala pravomoci vůči jejich nahodilému jednání a oni by nebyli oprávněni si smluvní podmínky zpětně měnit, jak zrovna z nějakého jejich důvodu potřebují.
Re: neuznaná FV
Dobrý den, mockrát děkuji za odpověď. Smlouva nějaká je, ale v podstatě řeší jen výhody pro našeho odběratele, bližší podmínky nejsou, smlouva byla pro nás jen k podpisu bez možnosti doplnění. Je to velká korporace, my jsme rádi za práci a musíme se ve všem podřizovat. Asi toto je poslední kapka....
Ještě jsem se ptala vedoucího: fakturu jsme jim poslali elektronicky do systému, prý ji hned stornovali, vystavili novou objednávku, kterou měli až do pátku v systému (asi měsíc), odpovědná osoba byla nemocná, pak na to zapomněla.....
No až nyní je z pátku nová objednávka, kde se jim zobrazuje datum aktuální. Náš vedoucí to ještě s nimi řeší, ale už teď je nám jasná, že budou trvat na nové objednávce. Spíš jde o to, jak vyřešit tu původní fakturu, kt. nám nezaplatí. Asi ji stornovat nebo dobropisovat.
Vím, že je to špatně, naštěstí se jedná o malou částku, jsem čtvrtletní plátci, tak bychom to v období měli. Soudit se samozřejmě nepůjdeme, jak říkám, jsem vděčni za práci.
Jestli k tomu můžete ještě něco poradit, budu vděčná. Vaše odpověď je vyčerpávající, ale to by i druhá strana musela mít vůli a dodržovat zákon o DPH.
Děkuji za váš čas
Re: neuznaná FV
...
>No až nyní je z pátku nová objednávka, kde se jim
>zobrazuje datum aktuální. Náš vedoucí to ještě s nimi
>řeší, ale už teď je nám jasná, že budou trvat na nové
>objednávce. Spíš jde o to, jak vyřešit tu původní fakturu,
>kt. nám nezaplatí. Asi ji stornovat nebo
>dobropisovat.
>Vím, že je to špatně, naštěstí se jedná o malou
>částku, jsem čtvrtletní plátci, tak bychom to v období měli.
>Soudit se samozřejmě nepůjdeme, jak říkám, jsem vděčni
>za práci.
>Jestli k tomu můžete ještě něco poradit, budu vděčná.
>Vaše odpověď je vyčerpávající, ale to by i druhá
>strana musela mít vůli a dodržovat zákon o DPH.
>Děkuji za váš čas
Ano, když není vůle obou stran, je to pro vás obtížné, ale ne neřešitelné. Ale protože vy nechcete nic řešit a o tuto zakázku na služby přijít. A odběratel to ví a tak se k vám z pozice síly chová, jak se mu to zrovna hodí. A proč by ne, když vy mu to dovolíte a nijak se i pro vás dostupnými prostředky proti jeho postupu nebráníte.
Jen k tomu podotknu, že: Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly." :)
A protože nevím, jestli jste nahraditelní jiným dodavatelem a jak moc to alespoň do budoucna chcete s odběratelem řešit, návrh řešení,
kterým dáte odběrateli do budoucna na vědomí, že když to tak šlo jednou, proč by to tak nešlo i nadále:
Asi žádný podepsaný protokol o předání lednové služby odběratelem nemáte. Pak, pokud si nebudete trvat na svých právech, vy jste tedy službu provedli a vyfakturovali "neoprávněně" a tudíž je chyba na vaší straně.
Vzhledem k tomu, že jste Q plátci DPH, nebudete muset dělat pro tentokrát dodatečné přiznání k DPH. (příště tak být nemusí). Nyní uděláte storno lednové FV ( pokud vám váš sw nedovolí účetní storno, tak mínusový ODD) a vystavíte nyní novou FV dle jejich nové objednávky a jejich požadavků.
Re: neuznaná FV
Mockrát děkuji za odpověď, my to řešit chceme:) ale asi moc nevíme jak, máte úplnou pravdu ve všem.
Jeden jejich manažer si nechal zaslat vyjádření z účtárny, kde je:
" pane XY,
Písemně Vám potvrzuji, že jsem v systému zamítla a neúčtovala doklad od společnosti AB (naše s. r. o.) č. xyz, který se vztahoval k objednávce č.xxxxxxxx a byl společností vystaven 6. 2."
Takže paní účetní doklad zrušila a vůbec dál to neřešila..... Vůbec ji nevadilo, že my máme fakturu.....
Nyní ještě náš p.vedoucí to šel řešit, ale vypadá to, že jejich systém je neprůstřelný. Používají tuším SAP nebo podobný program.
Připomíná mi to systém, kt.byl v Tescu (jestli ještě je, nevím).
Podepsaný doklad máme. Je zajímavé, že všude jsou vidět data služeb z ledna a nevadí jim vystavit novou objednávku až 6/3, kde je datum předání 27/2 a v objednávce jsou uvedené služby s provedením s daty z ledna.
Prostě se odvolávají na jejich systém a ignorují vše ostatní.
Děkuji
Re: neuznaná FV
To, co popisujete není pro vás z hlediska vašeho správného odvodu DPH a ze strany možné kontroly FÚ vůbec aplikovatelné.
Myslela jsem, že původní objednávka byla z jejich strany stornována a nahrazena novou v 3/2015. Ne, že byla objednávka vystavena nejen pozdě 6.3. na datum předání 27.2., ale ještě na služby provedené v lednu! :(
V tomto případě by DUZP mělo být v lednu (pokud neexistuje smluvní ujednání, že služba je uskutečněna až dnem předání na základě Předávacího protokolu = DUZP 27.2.) Nyní se jedná o jeden Q, ale až to budou různá zd. období, byl by vám ze strany FÚ pozdní odvod DPH vč. úroků z prodlení doměřen.
Vy musíte z hlediska DPH dodržovat ZDPH a mít odvod DPH ve správném zd. období, ne postupovat dle jejich chaotických a pozdních objednávek a nemůžete postupovat ani dle jejich nesmyslných podmínek pro vystavení DD, které se znalostí ZDPH nemají nic společného.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.