Re: zadržování účetnictví
Na zadržování dokladů vám neodpovím... ale pohledávky přece můžete vymáhat soudně - vznikly ze smlouvy, případně z faktur, já osobně bych mu doklady nezadržovala, ale řešila své pohledávky vůči tomu klientovi soudní cestou.
Třeba vám k tomu ještě někdo něco poví...
Dobrý den, děkuji za názor. Ano, doklady jsou firmy a proto dle mého mohu aplikovat zadržovací právo. Ale jak jsem psal jeden právník říkal ano, druhý ne. Ona je potíž v tom, že ta firma je v insolvenci, resp. má povolenu reorganizaci, takže tímto nástrojem si moc nepomohu. Ještě mě napadlo to, že společník a jednatel(jedna osoba) má jednat jako správný hospodář - jedná se o s.r.o., to jsem nepsal- zejména tedy v reorganizaci, tak jim zkusit pohrozit tím, že to bude muset zaplatit ze svého, resp. exekuci přímo na něj, když věděl, že mi nebude moci zaplatit ale úkoly od něj byly každý den.
Pokud se jedná o vaše faktury za zpracování účetnictví před vstupem
do insolvence, mělo být přihlášeno do insolvenčního řízení - pak by bylo
řešeno insolvenčním správcem a pohledávka by byla uspokojena na základě výsledků insolvenčního řízení.
Pokud jde o služby provedené v době, když už je společnost v insolvenci, domnívám se, že by vám je měl insolvenční správce proplácet v plné výši (pokud nebude rozporovat výši plnění), jde o nutný výdaj k fungování společnosti. V tomto případě jednejte pouze s insolvenčním správcem, nikoliv s jednatelem.