Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
>>>>Dobrý den, prosím o vaše názory na mojí situaci.
>>>>Firma měla v 1/2015 nadměrný odpočet, FÚ nám ho
>>>>neposlal bez vysvětlení. Chvíli jsme to nechali být,
>>>>jednatel je nechtěl naštvat.
>>>>Nyní dva měsíce žádáme aby nám ho poslali. Zavolám
>>>>referentce jak to vypadá, ona mi vždy řekne že to
>>>>prověří
>>>>a napíše mi mail.
>>>>Napíše vždy velké omluvy a nějaký důvod, jednou že do
>>>>příkazu napsala špatné číslo účtu a že hned dělá
>>>>příkaz na příští týden. Čekala jsem a nic nepřišlo,
>>>>po
>>>>14
>>>>dnech jí volám a zase to samé, že mi napíše mail a
>>>>zase
>>>>píše velké omluvy a že si nevšimla, že jí to tam
>>>>visí,
>>>>že zadává příkaz a že příští týden to máme na účtě.
>>>>Čekám 14 dní a zase nic, zase volám a opět že mi
>>>>napíše
>>>>mail, opet omluva a další výmluva, zase čekám 14 dní.
>>>>Včera jsem ji volala a zase že mi napíše, dnes mi
>>>>píše
>>>>že se moc omlouvá, že její vedoucí zapomněla schválit
>>>>výplatu a že dává splatnost na příští týden.
>>>>
>>>>Co by jste si mysleli? já si začínám myslet, že ta
>>>>ženská ty peníze ukradla
>>>>
>>>>Děkuji za Vaše názory a co případně dělat?
>>>
>>>
>>>okamžitě napsat písemnou stížnost
>>1234a, může být vyměřeno a započítáno na nedoplatky.
>>I když to by přišlo do datové schránky rozhodnutí.
>
>může být cokoliv (mohl být pop a jednatel jen
>nevyzvedává datovku, a spousta jiných věcí), ale nejlíp to
>zjistí když podají stížnost:-)
Podle mě současně nebo možná ještě lépe před tou stížností, bych se podívala do spisu. Ale na to by měl být odborník, laik neví, co má vidět a hledat.Tím také uvidí, co je vyměřeno, zda není POP atd.
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
Pokud by byla POP nebo jakákoli výzva, tak by snad o tom referentka věděla a neomlouvala se, že to ještě neposlala. Stejně tak, pokud zadávala platební poukaz ke schválení nadřízené, tak musí být vyměřeno. Já bych šla taky do stížnosti. Nebo jednala přímo s nadřízenými.
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
Dobrý den, já neporadím a omlouvám se, že vstupuji do diskuze.
Mě ale nejvíce z toho zaráží ten postup referentky, to by přece jen tak neslibovala, že peníze jsou na cestě.....
FÚ nemá povinnost komunikovat věcně? (jak to jinak zjednodušeně napsat?) Přijde mi to také zvláštní, samé výmluvy a nic. A ještě mailem..... Je tento postup ze strany FÚ v pořádku?
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
>>>>>>Dobrý den, prosím o vaše názory na mojí situaci.
>>>>>>Firma měla v 1/2015 nadměrný odpočet, FÚ nám ho
neposlal bez vysvětlení. Chvíli jsme to nechali být,
jednatel je nechtěl naštvat.
okamžitě napsat písemnou stížnost
>>>>1234a, může být vyměřeno a započítáno na nedoplatky.
>>>>I když to by přišlo do datové schránky rozhodnutí.
>>>
>
>>>zjistí když podají stížnost:-)
>>Podle mě současně nebo možná ještě lépe před tou
>>stížností, bych se podívala do spisu. Ale na to by měl
>>být
>>odborník, laik neví, co má vidět a hledat.Tím také
>>uvidí, co je vyměřeno, zda není POP atd.
>
>stížnost napíšou sami a dozví se ve vyrozumění co je
>ve spisu a mají to zadarmo:-)
>platit za koukání do spisu tisíce mi přijde v tomto
>případě zbytečné
Ve vyrozumění o vyřízení stížnosti se moc nedozví. Ale je to také možnost. Nicméně pokud nahlédne někdo současně do spisu, pak si v tom správce daně bude muset udělat pořádek.
Navíc budou čekat další měsíc.
Bez odborníka s nimi bude správce daně akorát "orat".
Ví, že se v tom nevyznají, tak si možná dělá, co chce.
Pokud v tom je hodně peněz, pak ušlá příležitost nakládat se svými penězi je přijde dráž.
Jiná věc je, pokud se jedná o malou částku.
Nechala bych si rozhodně také poslat výsledek vyměření.
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
pokud podají stížnost, že jim dosud nebyl vrácen NO, dozví se buď:
1. proč nebyl vrácen
nebo 2. že je stížnost oprávněná a že bude ihned sjednána náprava.
a to vše zdarma:-)
pokud dají plnou moc poradci, ten za min. 1500 Kč na hodinu (a to bude levnej) + cestovné, stráví hoďku či víc nahlížením do spisu, a dozví se buď:
1. proč ještě NO nebyl vrácen (probíhá POP, v přiznání nebyl uveden NO, nebo podobná věc...)
nebo 2. mají podat okamžitě stížnost, že nebyl bezdůvodně NO vrácen:-)
první varianta bude trvat v případě 1. max. 60 dní, v druhém bude vyřešeno obratem, neb se zaleknou úroku.
co byste volila? :-)
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
Tak idylické to v případě stížnosti není.
Navíc bych se obávala, že stížností vše začne, vypíšou kontrolu apod.
Nahlížení do spisu se mi zdá méně konfliktní, pokud si jednatel nechtěl
"dělat zle u finančního úřadu".
Proto bych volila tento postup.
Je nutné ctít to, že si klient nechce dělat problémy. On by stejně zřejmě na tu stížnost nepřistoupil.
Účelu lze dosáhnout i jinak než začít hned stížností.
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
>>pokud podají stížnost, že jim dosud nebyl vrácen NO,
>>dozví se buď:
>>1. proč nebyl vrácen
>>nebo 2. že je stížnost oprávněná a že bude ihned
>>sjednána náprava.
>>a to vše zdarma:-)
>>
>>
>>pokud dají plnou moc poradci, ten za min. 1500 Kč na
>>hodinu (a to bude levnej) + cestovné, stráví hoďku či
>>víc nahlížením do spisu, a dozví se buď:
>>1. proč ještě NO nebyl vrácen (probíhá POP, v
>>přiznání
>>nebyl uveden NO, nebo podobná věc...)
>>nebo 2. mají podat okamžitě stížnost, že nebyl
>>bezdůvodně NO vrácen:-)
>>
>>první varianta bude trvat v případě 1. max. 60 dní, v
>>druhém bude vyřešeno obratem, neb se zaleknou úroku.
>>
>>co byste volila? :-)
>Tak idylické to v případě stížnosti není.
>Navíc bych se obávala, že stížností vše začne, vypíšou
>kontrolu apod.
>Nahlížení do spisu se mi zdá méně konfliktní, pokud si
>jednatel nechtěl
>"dělat zle u finančního úřadu".
>Proto bych volila tento postup.
>Je nutné ctít to, že si klient nechce dělat problémy.
>On by stejně zřejmě na tu stížnost nepřistoupil.
>Účelu lze dosáhnout i jinak než začít hned stížností.
**********************************************
= pokud si>jednatel nechtěl >"dělat zle u finančního úřadu".
klient nechce dělat problémy.
>On by stejně zřejmě na tu stížnost nepřistoupil.
Tak proč to zde chce tazatelka řešit když jednatel nemá zájem?
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
Jednatel to zprvu neřešil, ale nyní ty peníze potřebujeme, budu opět čekat zda přijdou v dalším slíbeném termínu a pokud ne budu to muset řešit s někým jiným než s referentkou.
Já takhle držet nějaké firmě peníze, tak mám hned 10 upomínek a vymahače na krku. Stát může vše, na ně se žádné povinnosti nevztahují. Držet 250 tisíc které měli vrátit max 25.2.2015
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
>>>>>pokud podají stížnost, že jim dosud nebyl vrácen NO,
>>>>>dozví se buď:
>>>>>1. proč nebyl vrácen
>>>>>nebo 2. že je stížnost oprávněná a že bude ihned
>>>>>
>>>>>první varianta bude trvat v případě 1. max. 60 dní, v
>>>>>druhém bude vyřešeno obratem, neb se zaleknou úroku.
>>>>>
>>>>>co byste volila? :-)
>>>>Tak idylické to v případě stížnosti není.
>>>>Navíc bych se obávala, že stížností vše začne,
>>>>vypíšou
>>>>kontrolu apod.
>>>>Nahlížení do spisu se mi zdá méně konfliktní, pokud
>>>>si
>>>>jednatel nechtěl
>>>>"dělat zle u finančního úřadu".
>>>>Proto bych volila tento postup.
>>>>Je nutné ctít to, že si klient nechce dělat problémy.
>>>>On by stejně zřejmě na tu stížnost nepřistoupil.
>>>>Účelu lze dosáhnout i jinak než začít hned stížností.
>>>**********************************************
>>>= pokud si>jednatel nechtěl >"dělat zle u finančního
>>>>>úřadu".
>>>klient nechce dělat problémy.
>>>>On by stejně zřejmě na tu stížnost nepřistoupil.
>>>Tak proč to zde chce tazatelka řešit když jednatel
>>>nemá zájem?
>>Vladimíre, jak vidíte tazatelka se ani neozvala.
>
>Jednatel to zprvu neřešil, ale nyní ty peníze
>potřebujeme, budu opět čekat zda přijdou v dalším slíbeném
>termínu a pokud ne budu to muset řešit s někým jiným než
>s referentkou.
>
>Já takhle držet nějaké firmě peníze, tak mám hned 10
>upomínek a vymahače na krku. Stát může vše, na ně se
>žádné povinnosti nevztahují. Držet 250 tisíc které měli
>vrátit max 25.2.2015
To se mi nezdá. Tam bude zřejmě něco jiného. Při takové částce nadměru dost pochybuji, že by finanční úřad vrátil jen tak, obvykle chtějí nějaké doklady buď neformálně nebo zahájí postup k odstranění pochybností. Obávám se, že Vám zřejmě něco uteklo. Jste si jisti i s jednatelem, že Vás nevyzvali k doložení oprávněnosti nadměrného odpočtu?
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
Alen,
pokud je pravda:
"Zavolám referentce jak to vypadá, ona mi vždy řekne že to prověří a napíše mi mail.
Napíše vždy velké omluvy a nějaký důvod, jednou že do příkazu napsala špatné číslo účtu a že hned dělá příkaz na příští týden. Čekala jsem a nic nepřišlo, po 14 dnech jí volám a zase to samé, že mi napíše mail a zase píše velké omluvy a že si nevšimla, že jí to tam visí, že zadává příkaz a že příští týden to máme na účtě. Čekám 14 dní a zase nic, zase volám a opět že mi napíše mail, opet omluva a další výmluva, zase čekám 14 dní. Včera jsem ji volala a zase že mi napíše, dnes mi píše že se moc omlouvá, že její vedoucí zapomněla schválit výplatu a že dává splatnost na příští týden."
tak si nemyslím, že je nějaký POP či kontrola.
Situace na FÚ je asi horší, než se domnívám.
Hezký den!
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
*****************************************************
Kristovanoho - že by se zatměním měsíce propukla i možnost
uplatnění:
82/1998 Sb. ZÁKON ze dne 17. března 1998
o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem
Hezký den
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
Třeba špatně doručila POP a teď neví, jak z toho?
Nebo je opravdu tak neschopná.
Nebo je ve výpovědní době a je jí to jedno.
Vše je možné.
Snažím se nejdříve vždy prověřit u klienta, zda nedošlo někde k opomenutí něčeho.
Když majitelé firem se někdy nepřiznají k vlastnímu pochybení :-).
Jak už to spustíte, např. stížností, pak už nelze zpět.
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
Jak to líčíte, tak mi nepřipadá, že by byla POP nebo kontrola, to by snad i ta úřední osoba věděla. Na druhé straně si nemyslím, že by ty peníze ukradla. Pouze další neschopná úřednice.
Některé úřední osoby se chovají hůře než šmejdi, kteří prodávají předražené hrnce. Lžou, podvádí atd.
I když někdo může mít zábrany jednat s takovým morálním odpadem, tak bych nejdřívě zavolal nadřízené té neschopné úřednice.
Pokud to nevyřídí obratem, tak stížnost.
Pokud se lidi nebudou bránit, tak státní zvůle ještě vzroste. Bohužel je živena státní doktrínou, že všeci kradnú a proto je potřeba zvětšit počet formulářů a sankcí.
Ale zvažte, že mohou také společnost zlikvidovat. Protože jejich jednání je nepostižitelné. Mohou zahajovat POP, kontroly atd. Lhůty prakticky nemají. A i když byste něco u soudu vyhráli, tak se to zaplatí z daní jiných lidí.
Držím palce.
Hezký den!
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
tak už dokonce nejen tetky, ale morální odpad...
jak jsem si vás dříve vážila, nějak mě to poslední dobou co se chováte jako kříženec vébra s černým přešlo.
z mých zkušeností tazatelé na tomto fóru mnohdy napíší neúplné, nepřesné a mnohdy i vymyšlené informace. můj první vstup sem na www před lety byl, kdy tady byla sáhodlouhá diskuze, jaký jsou finančáci kur... protože vyměřili penále ze snížení ztráty (v té době ze ztráty penále nešlo). rady inteligentů jako vy byly - jsou to krávy, dejte na ně stížnost, odvolejte se, atd atd....až jsem dokopala tazatele k opsání inkriminované části plaťáku, vyšlo najevo, že samozřejmě žádné penále nebylo vyměřeno, jen holt nechápal psané slovo.
a tomu, co píše tady tazatelka, prostě nevěřím. pokud není zahájeno řízení, jsou na fú dostatečné kontrolní mechanismy, aby to i "morální odpad" upozornilo, že někde visí to, co mělo být už vráceno. a taky normální jednatel v případě takové částky těžko sedí a trpělivě čeká, ale spíš se aktivně zajímá o své peníze, zvlá´šť po takové době.
mohla by alespoň napsat, které úzp to má být a hlavně poté co zjistí, proč nebylo vráceno napsat ten důvod.
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
ano 1234a, souhlasím s Vámi, přijde mi to značně přehnané, nevěřím tomu, že od února někdo zadržuje takovou částku, protože zapomněl.....na fú jsem dělala a za tohle bych letěla na hodinu, nevěřím v takový laxní přístup - jsem z MSK kraje
>tak už dokonce nejen tetky, ale morální odpad...
>
>jak jsem si vás dříve vážila, nějak mě to poslední
>dobou co se chováte jako kříženec vébra s černým přešlo.
>
>z mých zkušeností tazatelé na tomto fóru mnohdy napíší
>neúplné, nepřesné a mnohdy i vymyšlené informace. můj
>první vstup sem na www před lety byl, kdy tady byla
>sáhodlouhá diskuze, jaký jsou finančáci kur... protože
>vyměřili penále ze snížení ztráty (v té době ze ztráty
>penále nešlo). rady inteligentů jako vy byly - jsou
>to krávy, dejte na ně stížnost, odvolejte se, atd
>atd....až jsem dokopala tazatele k opsání inkriminované
>části plaťáku, vyšlo najevo, že samozřejmě žádné penále
>nebylo vyměřeno, jen holt nechápal psané slovo.
>
>a tomu, co píše tady tazatelka, prostě nevěřím. pokud
>není zahájeno řízení, jsou na fú dostatečné kontrolní
>mechanismy, aby to i "morální odpad" upozornilo, že
>někde visí to, co mělo být už vráceno. a taky normální
>jednatel v případě takové částky těžko sedí a trpělivě
>čeká, ale spíš se aktivně zajímá o své peníze, zvlá´šť
>po takové době.
>mohla by alespoň napsat, které úzp to má být a hlavně
>poté co zjistí, proč nebylo vráceno napsat ten důvod.
>
Re: referentka FÚ blokuje nadměrný odpoč
Přesně tak, na FÚ fungují veškeré kontroly jak v Adisu tak "lidské kontroly". Takže pokud by tam visel tak dlouho přeplatek z NO upozorní to nejen "tetku" ale i jejího nadřízeného. Ještě když jsem na FÚ pracovala, museli jsme každý měsíc zdůvodňovat každý přeplatek nad 1000,- Kč. Taky se mi zdá vysvětlení tazatelky divné a plně souhlasím s 1234a.
OT: Pro 1234a
1234a,
já nevycházím z neúplných informací tazatelů, ale z vlastní doložitelné praxe.
V poslední době se chování některých pracovníků FÚ rapidně změnilo k horšímu. Proto jsem napsal, že mají chování horší než šmejdi prodávající předražené hrnce.
Např.: pokud s někým do protokolu sjednám nějaký termín a ta svině mi následně pošle výzvu do datovky, proti které není odvolání s daleko kratším termínem, tak ji považuji za morální odpad.
Klient sice navrhuje podat z mnoha důvodů na takovou osobu trestní oznámení, ale bohužel v tomto státě je velmi pravděpodobné, že by nevyhrál.
Samozřejmě nepíšu o těch pracovnících FÚ, kteří něco umí a dodržují daňový řád. To ale považuji za normální a nikoliv za důvod k oslavě.
Jediné s čím s Vámi souhlasím je to, že mne také zajímá jaký důvod pro nevrácení vlastně byl. Pokud platí to, co psala tazatelka, že se úřední osoba stále vymlouvá, tak je to velmi neobvyklé.
Re: OT: Pro 1234a
o tomto konkrétním případu už jsme tu spolu diskutovali, rozhodně to není nic žalovatelného.
já mám zase osobní zkušenosti s mnoha DP, jak vulgárně napadají správce daně, jak lžou, jak okrádají klienty (rekord byl nahlížení do spisu o cca 50 stranách 6 hodin, ještě s poznámkou - jen mě nechte, klient mě platí od hodiny nebo odvolání o 150 stranách - klient mě platí od stránky), falšují notářská a jiná potvrzení, vyhrožují od fyzického násilí až po "neštěstí" nejen správcům, ale i jejich rodinám, aktivně se účastní mnohamilionových podvodů...
a přesto bych NIKDY nenapsala, že daňoví poradci jsou spodina, špína apod. Takový ubožák, jako "někteří", co házejí všechny do stejného pytle, opravdu nejsem.
OT: komunikace účetní x jednatel
>>>>>>Děkuji za Vaše názory a co případně dělat?
>stížnost napíšou sami a dozví se ve vyrozumění co je
>ve spisu a mají to zadarmo:-)
>platit za koukání do spisu tisíce mi přijde v tomto
>případě zbytečné
Tak mě napadlo, zda neselhala komunikace mezi jednatelem a účetní.
Víme a je to v DŘ, že správce daně bere v potaz především jednání daňového subjektu.
Nevíme, jak s Fú jedná jednatel, co řekl atd. A účetní o tom nemusí nic vědět.
A může zde být schováno jádro pudla.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.