Re: KH - je povinný email ?
Email mít nemusíte, povinnost je komunikovat elektronicky. Což v praxi také může znamenat, že dáte plnou moc své účetní (nebo i kamarádovi, sousedovi - to je jedno), zkrátka někomu, kdo má zřízenou datovou schránku s tím, že všechna podání se budou odesílat z té datovky (a taky tam budou chodit odpovědi či výzvy). Nejjednodušší mi připadá, abyste si datovku jako FO zřídil taky. Je to zadarmo a nemusíte mít ten email, kterému se bráníte. A
Děkuji. Jsem účetní, mám datovku. Fyzickým osobám posílám DPH přes EPO. Jde mi o to, kde je stanovena povinnost mít email (pro příjem výzev ke KH). Je to sice nepropustná chyba, ale nevím, který zákon stanoví, že MUSÍ být email. Nechci příjem výzev řešit přes svoji datovku ani přes svůj email. Můžou FO, které nemají zřízený email, nahlásit jakýkoliv jiný email ?
I já mám stejný problém, dost mých "oveček" vůbec neumí komunikovat přes email, dokonce někteří ani nemají PC. Taky mi vrtá hlavou, jak to budeme řešit a čas neúprosně běží. Přesto Vám všem přeji ať to zvládnete v klidu a pohodě. Holt se musíme snažit, že.
Jestli jste účetní, které za to platí, a jsou tak vzdělaní, že dosud mail neměli, strašně moc bych se bála je donutit na mail, kde TÍM ŽE JE VÝZVA ODESLANÁ je i doručená. A datovku - spousta hlavně starších vůbec není schopná pochopit rozsahu průšvihu zvaného kontrolní hlášení. Hluboce bych se nad tím zamyslela, co je rozumné a POŘÁDNĚ si s klienty promluvila (nejlépe jejich jazykem, kterému budou rozumět). Osobně bych se bála, to nechat na jejich schopnostech. pokud na to nejsou zvyklí, tak naprosto klidně 14 dní do nějaké pitomé datovky nevlezou, bude doručení fikcí a **** Znám takových hl.řemeslníků dost, co jde tato technika mimo ně.