Re: KH - je povinný email ?
Email mít nemusíte, povinnost je komunikovat elektronicky. Což v praxi také může znamenat, že dáte plnou moc své účetní (nebo i kamarádovi, sousedovi - to je jedno), zkrátka někomu, kdo má zřízenou datovou schránku s tím, že všechna podání se budou odesílat z té datovky (a taky tam budou chodit odpovědi či výzvy). Nejjednodušší mi připadá, abyste si datovku jako FO zřídil taky. Je to zadarmo a nemusíte mít ten email, kterému se bráníte. A
Re: KH - je povinný email ?
Děkuji. Jsem účetní, mám datovku. Fyzickým osobám posílám DPH přes EPO. Jde mi o to, kde je stanovena povinnost mít email (pro příjem výzev ke KH). Je to sice nepropustná chyba, ale nevím, který zákon stanoví, že MUSÍ být email. Nechci příjem výzev řešit přes svoji datovku ani přes svůj email. Můžou FO, které nemají zřízený email, nahlásit jakýkoliv jiný email ?
Re: KH - je povinný email ?
I já mám stejný problém, dost mých "oveček" vůbec neumí komunikovat přes email, dokonce někteří ani nemají PC. Taky mi vrtá hlavou, jak to budeme řešit a čas neúprosně běží. Přesto Vám všem přeji ať to zvládnete v klidu a pohodě. Holt se musíme snažit, že.
Re: KH - je povinný email ?
Jestli jste účetní, které za to platí, a jsou tak vzdělaní, že dosud mail neměli, strašně moc bych se bála je donutit na mail, kde TÍM ŽE JE VÝZVA ODESLANÁ je i doručená. A datovku - spousta hlavně starších vůbec není schopná pochopit rozsahu průšvihu zvaného kontrolní hlášení. Hluboce bych se nad tím zamyslela, co je rozumné a POŘÁDNĚ si s klienty promluvila (nejlépe jejich jazykem, kterému budou rozumět). Osobně bych se bála, to nechat na jejich schopnostech. pokud na to nejsou zvyklí, tak naprosto klidně 14 dní do nějaké pitomé datovky nevlezou, bude doručení fikcí a **** Znám takových hl.řemeslníků dost, co jde tato technika mimo ně.
Re: KH - je povinný email ?
Souhlasím s tímto názorem, kolegyně má klientku, která sice nepatří k těm, kteří nejsou schopní pracovat s počítačem, ale stejně si netroufá nechat přijímání zpráv z KH na ní. Naštěstí plátců DPH víc nemá. A to samé náš spolumajitel firmy - do svého e-mailu chodí tak 1x za 2 měsíce, představoval si, že mu vše bude chodit do firemního. Tak jsem ho raději přesvědčila, aby se nechal zastupovat na odesílání firmou a bude mu vše kolem KH chodit do firemní DS. Tam jsme schopni to uhlídat, tak velká firma zase nejsme.
e-mail pro KH nebrat
Já bych se používání e-mailu u kontrolního hlášení úplně vyhnul - přesně kvůli šibeničním doručovacím podmínkám a lhůtám, jak píšete. Chápu §101g, odst.4 písm b) tak, že se musí jednat o SPECIÁLNÍ emailovou adresu uvedenou za účelem komunikace ve věcech KH, čili správce daně si podle mého názoru nemůže třeba vybrat jiný email patřící plátci než ten uvedený na hlášení (anebo speciálně nahlášený, k čemuž jsem ale nenašel obvyklé přechodné ustanovení).
Zřídit si datovku nebo zmocnit někoho, kdo ji má. Člověk ani nemusí udělat chybu sám, udělá jí protistrana a stejně budou vyzývat oba. Těch 5 dnů je lhůta zabijácká a v datovce se dá aspoň získat trochu času nepřihlášením se. Ale tolik teorie - prakticky to podle mě bude fungovat tak, že každý měsíc vyskáče finanční správě několik milionů chybových hlášení a kontrolovat se bude zase hlavně na nevytíženém venkově.
Re: e-mail pro KH nebrat
Mě napadla i jiná teoretická otázka:
FO nemá datovou schránku. První měsíce vyplním do KH e-mail (s vědomí rizika termínu).
Pak si FO zřídí datovou schránku a začne vyplňovat údaje o DS místo e-mailu.
Obávám se, že pokud by přišly výzvy na ty první KH s uvedeným e-mailem - tak výzvy za tyto měsíce přijdou stále do e-mailu (ne do již aktuální datovky). Třeba na plnění na výstupu, u kterého si odběratel uplatnil nárok na odpočet až po delší době a spletl se v evidenčním čísle a nespárovalo se to.
Je má teorie správná? Tuší někdo?
(mám pár FO bez datovky a než je přesvědčím o jejích výhodách budem muset KH řešit přes e-mail)
Re: e-mail pro KH nebrat
pokud jsou to kvartální plátci, máte na to 4 měsíce, a podala bych jim to takovou řečí, aby tu datovku pořídili. Vždycky se to dá vyložit tak, aby viděli ty větší pokuty ... pokud ne, tak si nechte podepsat HODNĚ DOBRÝ papír, že pokuty půjdou na jejich triko. Jak je znám, tak za 5 dnů vám to ani nepřepošlou .... a proč to Babišovi usnadňovat a cpát mu peníze na pokutách, když to jde aspoň trochu potlačit... taky jsem to jednomu takovému kouskovi vysvětlovala ... trochu přisadila na Babiše, použila slovník a výrazy jemu blízké a hnedka to šlo, bez jakékoliv diskuse....
Re: e-mail pro KH nebrat - pro Maxx
>>>>>Mě napadla i jiná teoretická otázka:
>>>>>FO nemá datovou schránku. První měsíce vyplním do KH
>>>>>e-mail (s vědomí rizika termínu).
>>>>>Pak si FO zřídí datovou schránku a začne vyplňovat
>>>>>údaje o DS místo e-mailu.
>>>>>>(mám pár FO bez datovky a než je přesvědčím o jejích
>>>>>výhodách budem muset KH řešit přes e-mail)
>>>Děkuji za názor. Není to však odpověď na můj
>>>teoretický dotaz.
>>Podle mě v okamžiku, kdy si dotyčný datovku zřídí,
>>uvedený e-mail řekněme pozbyde použití, protože už to
>>nebude osoba bez DS a všechny písemnosti (nejen
>>výzvy)
>>půjdou povinně do DS.
>
>Děkuji za názor. Zkusím ten dotaz napsat na e-mail
>fin. správy.
Pro Maxx:
Z přehledu změn pro vyplnění KH od FS ze dne 4.12.2015
7.
Část 2.
Vysvětlivky k vybraným položkám kontrolního hlášení/Identifikační údaje - přidán odstavec s poznámkou ke kontaktním údajům
"Pozn.: Pro účely kontrolního hlášení bude správcem daně využit vždy jeden z dotčených kontaků s tím, že pokud má subjekt nebo jeho zástupce zpřístupněnu datovou schránku dle příslušného předpisu tato má pro příslušný kontakt přednost před e-mailem
(bez ohledu na to, zda je e-mail uveden)
V případě zastupování platí obecná pravidla stanovená daňovým řádem a souvisejícími předpisy."
Ale jak to bude fungovat ve skutečnosti ...?
Hezký víkend.
Re: e-mail pro KH nebrat - pro Maxx
Díky Danielo, už jsem to dneska taky četla. A před zveřejněním jsem stihla i poslat dotaz na jejich "dotazový e-mail".
Uvidíme, pořád mám strach, že vezmou staré KH a vyzvou na kontakt v něm uvedený a nebudou zkoumat jeho "aktuálnost".
A nemusí jít jen o zřízení datové schránky poplatníka, ale i o změnu v zastupování... A když je lhůta na uplatnění DPH 3 roky...
Re: e-mail pro KH nebrat
Maxx, také bych se toho, že nebudou brát na zřetel aktuálnost, obávala, protože "Informace" nejsou závazné. Třeba KH splaskne jako bublina stejně rychle jako ručení za DPH, které také vyšumělo do ztracena. A souhlasím s názorem p. Františka níže, že pro KH měl být limit vyšší, protože takhle se všichni zahltíme nicotnostmi navíc při výzvách s nesmyslně krátkými časovým limitem na opravu a při nestihnutí i nezavinění z naší strany včas na výzvu odpovědět se sankcemi natvrdo bez možnosti opravného prostředku u FÚ.
Re: e-mail pro KH nebrat
>>>>>>>je donutit na mail, kde TÍM ŽE JE VÝZVA ODESLANÁ je i
>>>>>>>doručená. A datovku - spousta hlavně starších vůbec
>>>>>>>není schopná pochopit rozsahu průšvihu zvaného
>>>>>>>kontrolní
>>>>>>>hlášení.
>>>>Mě napadla i jiná teoretická otázka:
>>>>FO nemá datovou schránku. První měsíce vyplním do KH
>>>>e-mail (s vědomí rizika termínu).
>>>>Pak si FO zřídí datovou schránku a začne vyplňovat
>>>>údaje o DS místo e-mailu.
>>>>
>>>>>(mám pár FO bez datovky a než je přesvědčím o jejích
>>>>výhodách budem muset KH řešit přes e-mail)
>>>
>>>pokud jsou to kvartální plátci, máte na to 4 měsíce,
>>>a
>>>podala bych jim to takovou řečí, aby tu datovku
>>>pořídili. Vždycky se to dá vyložit tak, aby viděli ty
>>>větší
>>>pokuty ... pokud ne, tak si nechte podepsat HODNĚ
>>>DOBRÝ papír, že pokuty půjdou na jejich triko. Jak je
>>>znám, tak za 5 dnů vám to ani nepřepošlou .... a proč
>>>to
>>>Babišovi usnadňovat a cpát mu peníze na pokutách,
>>>když
>>>to jde aspoň trochu potlačit... taky jsem to jednomu
>>>takovému kouskovi vysvětlovala ... trochu přisadila
>>>na
>>>Babiše, použila slovník a výrazy jemu blízké a hnedka
>>>to šlo, bez jakékoliv diskuse....
>>
>>Děkuji za názor. Není to však odpověď na můj
>>teoretický dotaz.
>Podle mě v okamžiku, kdy si dotyčný datovku zřídí,
>uvedený e-mail řekněme pozbyde použití, protože už to
>nebude osoba bez DS a všechny písemnosti (nejen výzvy)
>půjdou povinně do DS.
Teoreticky máte pravdu. Je to přímo v § 101 g/4 ZDPH.
Ale znám případ, kdy úřední osoba ignoruje, že poplatník má DS ze které posílá každý měsíc DPH. Tak jsme do protokolu s úřední osobou uvedli, že požadujeme komunikaci do DS.
No a minulý týden poplatník dostal platební výměr opět papírově. Asi požádáme pana ředitele, aby si úřední osoby srovnal. Když si představím, že tyto osoby mají dopadnout kolotočové podvodníky a přitom nezvládnout základy doručování. :-))
Hezký den!
Re: e-mail pro KH nebrat
To je fakt, jednomu klientovu s.r.o. posílali všechno papírově ještě několik let poté, co byly zavedené DS, možná proto, že jednatel je cizinec. Matně si vzpomínám, že existuje judikát "nedostatek předepsané formy neznamená automaticky neplatnost doručení" - už nevím podrobnosti, ale dotyčný adresát se tuším přiznal, že písemnost obdržel (nebo se začal "chovat informovaně"), a na tom to kleklo. Kdyby ji zapřel, asi by bylo doručení neúčinné.
Re: e-mail pro KH nebrat
>>>je donutit na mail, kde TÍM ŽE JE VÝZVA ODESLANÁ je i
>>>doručená. A datovku - spousta hlavně starších vůbec
>>>není schopná pochopit rozsahu průšvihu zvaného
>>>kontrolní
>>>hlášení.
>Já bych se používání e-mailu u kontrolního hlášení
>úplně vyhnul - přesně kvůli šibeničním doručovacím
>podmínkám a lhůtám, jak píšete. Chápu §101g, odst.4 písm b)
>tak, že se musí jednat o SPECIÁLNÍ emailovou adresu
>uvedenou za účelem komunikace ve věcech KH, čili správce
>daně si podle mého názoru nemůže třeba vybrat jiný
>email patřící plátci než ten uvedený na hlášení (anebo
>speciálně nahlášený, k čemuž jsem ale nenašel obvyklé
>přechodné ustanovení).
>Zřídit si datovku nebo zmocnit někoho, kdo ji má.
>Člověk ani nemusí udělat chybu sám, udělá jí protistrana a
>stejně budou vyzývat oba. Těch 5 dnů je lhůta
>zabijácká a v datovce se dá aspoň získat trochu času
>nepřihlášením se. Ale tolik teorie - prakticky to podle mě bude
>fungovat tak, že každý měsíc vyskáče finanční správě
>několik milionů chybových hlášení a kontrolovat se bude
>zase hlavně na nevytíženém venkově.
Františku,
že používat e-mail u KH je sebevražedné zde píšu již několik dní. Pokud někdo nepřesvědčí klienta, aby se komunikovalo prostřednictvím DS, tak je lepší se s takovým klientem rozloučit. Finančně se to jistě vyplatí.
S tím, že se bude kontrolovat hlavně na venkově nesouhlasím.
V legislativní radě vlády je materiál, který chce nastolit celostátní územní působnost pro všechny ÚzP.
Hezký den!
limit měl být vyšší než 10000
každý měsíc vyskáče finanční správě
>>několik milionů chybových hlášení a kontrolovat se
>>bude
>>zase hlavně na nevytíženém venkově.
>
>>>S tím, že se bude kontrolovat hlavně na venkově
>nesouhlasím.
>
>V legislativní radě vlády je materiál, který chce
>nastolit celostátní územní působnost pro všechny ÚzP.
>
>
Nechci to zlehčovat, ale předmět kontroly musí být svým objemem aspoň potenciálně zkontrolovatelný. Já nechci podceňovat finanční správu, ale jsou to taky jenom lidé a mají jako my účtaři své fyzické a duševní limity, počítač spočítá, ale nevymyslí. Třeba se pletu, ale nač bude celostátní působnost, když vzdálenosti se nezmenší, město bude vždy anonymnější než vesnice, pracovní den bude mít pořád jen 8 hodin a pokud si vzpomínám, poskytnutí služebního auta se ještě před pár lety na FÚ skoro slavilo ...;-)
Loni v připomínkovém procesu ke KH jsem přes KDP navrhoval, aby byl limit pro plnění zahrnovaná do KH vyšší - alespoň 50000-100000, a teprve když by to nepomohlo, nechť se případně sníží. Stávající rozsah podvodníkům jen pomůže, protože FS se zahltí řešením překlepů, zapomenutých dokladů atd.
Mimochodem, přesný formát KH má být řekněme "vedlezákonně" stanoven finanční správou, už "byl stanoven", nebo vlastně pořád řešíme nějaké betaverze?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.