Re: Nevznikl poj.vztah a nemoc
týdnů) od 3.12. má neschopenku dosud a bude
>ji mít prý dlouho - asi už vůbec nenastoupí. Jenže
>protože u firmy B neodpracovala v prosinci 21 směn,
>nevznikl jí nárok na dovolenou a z těch dvou dní dovolené je
>neplacené volno. Čili pracovní poměr má od 1.12. ale
>pojistný vztah nevznikl a u firmy B na náhradu mzdy ani
>na nemocenské dávky od OSSZ na základě pravděpodobného
>výdělku u firmy B není nárok. Jsem účetní ve firmě B.
>Ona na OSSZ ani na ZP ještě přihlášena není - a ani
>nemůže být - pojistný vztah nevznikl. Jaký by byl váš
>postup? Navrhovala jsem ji vůbec jako zaměstnance nevést
>a aby neschopenku uplatnila u firmy A jako nemoc v
>ochranné lhůtě. Prvních 14 dní zaplacených nedostane,
>ale pak od OSSZ ano. Protože jestliže já ji zavedu od
>1.12., tak jí tu absenci musím něčím omlouvat. Když jí
>dám 1.a 2. nepl. volno a pak ji povedu na nemoci (bez
>platby náhrady), tak vlastně po celou nemoc nedostane
k jinému zaměstnavateli
>a onemocní do 7 dnů od skončení, tak může. Je to tak?
>Nebo může ji takto u minulého uplatnit, když u nového
>ještě nevznikl pojistný vztah? Ale zase - jak bych ji
>vedla?
Musím odpovědět rychle, takže jen to podstatné. Ano, pokud by v OL nevznikl jiný poj. vztah, může se uplatnit PN v posl.zam., to také doufám,že stále platí dál. Ale myslím, že to příliš komplikujete, protože poj. vztah vznikl tím, že čerpala dovolenou. I když je to nezvyklé nastupovat rovnou na dov. místo do zam., je náhr. mzdy za dov. zpojistitelná, a to je, pak bych to považ. za výk. práce jako pro účely dovolené a jiné- mrkněte (ZP) překážky v pr. Vzpomeňte na různé nástupy 1. kdy byl svátek- nejdříve se to považovalo, pak nepovažovalo, pak zas změnili,že se náhrada považuje za nástup.
Vaše řešení by ale také šlo, bylo by to asi jednodušší :-) , PN by však musela být vystavena na pův.firmu.