Vám také.
>>>>>Dobrý den,
>>>>>
>>>>>má student VŠ, forma studia - kombinovaná, zaměstnaný
>>>>>na plný úvazek nárok na slevu na studenta?
>>>>>
>>>>>Pokud vím, tak se sleva v tomto případě netýká jen
>>>>>středoškoláků. Ale nejsem si jistá u VŠ.
>>>>>
>>>>>Děkuji.
>>>>
>>>>U VŠ forma studia nerzhoduje. Věk do 26 let.
>>>
>>>Ale to znamená, že si může i rodič uplatnit daňové
>>>zvýhodnění na dítě?
>>
>>Jestli žijí ve spoleřné domácnosti.
>
>Děkuji. Pěkný den.
Re: VŠ a sleva na studenta
Dotaz (v Příloze MF Dnes): Je mi 24 let a studuji dálkově, přitom pracuji na plný úvazek. Mohu si odečíst tuto slevu?
Odpověď: Pokud jde o studenty lidově řečeno dálkových nebo kombinovaných forem studia, pak tito slevu uplatnit nemohou. Sleva je uplatnitelná pouze u řádného denního studia na středních či vysokých školách.
(Na dotaz odpověděla Jana Skálová, partnerka TPA Horwath)
Už jsem to dávala někde do diskuze na business center, tak psali, že to je chyba a že se v MF Dnes nepletou poprvé.
Re: VŠ a sleva na studenta
Já jsem jim tam do MF Dnes napsala a oni odpověděli:
Ono zrovna toto je velmi složité a daňaři se mnohdy na "správném" řešení zcela neshodnou. Po několika konzultacích jsme zformulovali odpověď na dotaz čtenářky, který se problematiky týká. Posílám i vám:
Dcera studuje VŠ, a to magisterský stupeň kombinovanou formou. Pracuje při studiu na hlavní pracovní poměr. Mohu si na ni uplatnit daňové zvýhodnění? Může i dcera uplatnit (kromě slevy na poplatníka ) i slevu na studenta?