Re: Evidence majetku
A inventarizace se dělá tak, že si fyzicky zkontrolujete, že ty věci, které máte v daňové evidenci, máte také k 31.12. opravdu v majetku, že se vám nic neztratilo, či jste něco neprodal a jen to zapomněl vyřadit, napíšete si seznam, odškrtáte, že je všechno na místě a podepíšete.
Re: Evidence majetku
>>>>>>>>>Dobrý den,
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>jsem již několik let osvč, mám několik strojů a
>>>>>>>>>dražších nářadí. Daňovou evidenci mi vedl pán, který
>>>>>>>>>mi vždy
>>>>>>>>>když sestavoval DPFO sepsal karty majetku a v tom
>>>>>>>>>potřebuji poradit.
>>>>>>>>>Karta majetku dle pána vypadá v obyč. wordu napsáno
>>>>>>>>>Název zařízení, číslo dokladu o koupi, datum koupě,
>>>>>>>>>na
>>>>>>>>>co se stroj užívá, datum uvedení do užívání a
>>>>>>>>>pořizovací cena bez dph.
>>>>>>>>>Tím to končí.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>Takže se chci zeptat, zda-li taková evidence za rok
>>>>>>>>>stačí nebo ne?
>>>>>>>>>Četl jsem, že se má dělat inventarizace, ale jakou na
>>>>>>>>>tom mám dělat inventarizaci? Stroje pořád mám a nic
>>>>>>>>>se
>>>>>>>>>na nich nemění.
>>>>>>>>>Děkuji za odpovědi
>>>>>>>>
>>>>>>>>Pořizovací cena u všech strojů a nářadí je pod 40
>>>>>>>>tis.
>>>>>>>>Kč?
>>>>>>>>Pokud a no, tak taková evidence na kartách stačí.
>>>>Ale odpisy přece nemusím povinně vést. Jsem obyč.
>>>>plátce DPH a vedu daňovou evidenci jen kvůli DPH. Tak
>>>>musím odpisy?
>>>>Takže když si udělám řádek, stav k 31.12. a napíšu že
>>>>v pořádku a podepíšu tak to je vše? Rozumím tomu
>>>>dobře?
>>>
>>>Máte daňovou evidenci, nebo uplatňujete výdaje %?
>>
>>Uplatňuji %
>
>Tak to jste měl napsat hned na začátku, v tom případě
>nevedete žádné karty, žádné odpisy, žádné inventury,
>protože nemáte obchodní majetek.
.. podle Zákona o daních z příjmů.
Podle Zákona o dani z přidané hodnoty ale máte obchodní majetek, takže vést alespoň soupis obchodního majetku, u kterého byl uplatněn odpočet DPH.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.