Re: Náklady týkající se nájmu byt
Děkuji. Projíždím historii, ale nejsem si pořád jistý. Poradíte prosím? Ve smlouvě mám nájem + energie a voda, to dostanu na účet, naproti tomu mi z účtu odchází energie, voda a fond oprav. Takže dám příjmy (vše co mi příjde na účet) - energie a voda? Fond oprav nesmím uplatnit? Chápu to správně? Až mi přijde vyúčtování záloh, přeplatek vracím nájemníkům.
Re: Náklady týkající se nájmu byt
To je tak rozsáhlé téma, že je těžké odpovědět ...energie pokud je správně smlouva a vyúčtujete je nájemci tak nejsou pro vás příjmem. Fond oprav je v podstatě placení záloh na nějaké výdaje ...to nemůže být nákladem. Ale skutečné výdaje, které by jste musel zjistit u správce domu které jsou z fondu oprav placeny výdajem jsou .....
Re: Náklady týkající se nájmu byt
Aha, děkuji. Takže příjem je prostě jen částka, která příjde na účet minus zálohy na energie a do výdajů tím pádem nic. Pokud si nevyžádám z fondu potvrzení, co bylo v daném roce použito na opravy, pak taky nemůžu dávat do nákladů. Čili paušál 30% k příjmům pouze za nájemné bez záloh na energii?
Re: Náklady týkající se nájmu byt
Nevím, jak bych ho určil :-( Byt vlastním už dlouho, původně jsem v něm bydlel, nyní třetím rokem pronajímám.
Minule mi DP pomáhala vyplnit paní na FÚ a ta mi tam dala všechny příjmy mínus všechny výdaje (právě ty zálohy, fond apod.), proto jsem teď zmatený :-)
Re: Náklady týkající se nájmu byt
>>>>>
>>>>>>>>>>>zálohy na
>>>>>>>>>>>služby a zda tyto zálohy vyúčtováváte...ale jak už
>>>>>>>>>>>bylo
>>>>>>>>>>>uvedeno v historii je na dané téma mnoho příspěvků
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>Děkuji. Projíždím historii, ale nejsem si pořád
>>>>>>>>>>jistý.
>>>>>>>>>>Poradíte prosím? Ve smlouvě mám nájem + energie a
>>>>>>>>>>voda, to dostanu na účet, naproti tomu mi z účtu
>>>>>>>>>>odchází
>>>>>>>>>>energie, voda a fond oprav. Takže dám příjmy (vše co
>>>>>>>>>>mi příjde na účet) - energie a voda? Fond oprav
>>>>>>>>>>nesmím
>>>>>>>>>>uplatnit? Chápu to správně? Až mi přijde vyúčtování
>>>>>>>>>>záloh, přeplatek vracím nájemníkům.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>Aha, děkuji. Takže příjem je prostě jen částka, která
>>>>>>>>příjde na účet minus zálohy na energie a do výdajů
>>>>>>>>tím
>>>>>>>>pádem nic. Pokud si nevyžádám z fondu potvrzení, co
>>>>>>>>bylo v daném roce použito na opravy, pak taky nemůžu
>>>>>>>>dávat do nákladů. Čili paušál 30% k příjmům pouze za
>>>>>>>>nájemné bez záloh na energii?
>>>>>>>
>>>>>>>a co odpis toho bytu?
>>>>>>
>>>>>PAní na FÚ tomu bohužel mnohdy vůbec nerozumí a
>>>>>nerespektují své vlastní zákony.
>>>ANo, pokud to máte takto stanoveno ve smlouvě a pokud
>>>zálohy vyčtujete
>>
>>DĚKUJI!
>
>Prosím Vás, ještě se mi to rozleželo v hlavě... do
>příjmu ke zdanění nepatří ani platby družstvu? (na tv, do
>fondu, voda ...apod), opravdu jen částka, která mi už
>zůstává, co vydělám a nic už z toho neplatím?
>Děkuji.
Pokud platí nájemník platby za Vás, tak byste je měl přiznat jako příjmy ke zdanění. Bez znalosti smlouvy nelze správně odpovědět. A také je zde pravděpodobnost, ze jste si s těmi výdaji - fondem oprav - pěkně zavaril do budoucna. Prostudujte si pokyn D 22 k paragr. 9)
Možná ta pomoc pracovnice FU bude do budoucna dost drahá.
Re: Náklady týkající se nájmu byt
Děkuji za trpělivost a omlouvám se za mystifikaci. Nerozumím tomu a neumím se dopátrat částky, kterou mám uvést do příjmů. Je to družstevní byt a mám povoleno jej dále pronajímat. Nájemníci platí 12500/měs, ve smlouvě mám sice napsáno, že se částka skládá z nájmu + zálohy na služby, ale kdybych měl mít uvedenu přesnou částku pouze za nájem, tak bych musel neustále dělat dodatky, protože se zálohy mění. Dále tam mám, že zálohy budou vyúčtovány a přeplatek vrácen (doplatek požadován po nájemci). Teď nevím, co uvést do DP. Mám přesně spočítaný čistý příjem a nevím, jestli do DP uvést ten, nebo uvádět jinou částku. Z pokynu D 22 (moc děkuji za doporučení) mi je jasné, že do příjmů ani výdajů nepatří to, co odvádím družstvu, čili zál. na vodu,teplo,užívání spol.prostor apod. Teď si nejsem jistý, zda tedy uvést pouze ten čistý příjem, nebo ještě přičíst zálohy na el., plyn...
Re: Prosím, prosím
>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>zálohy na
>>>>>>>>>>>>>služby a zda tyto zálohy vyúčtováváte...ale jak už
>>>>>>>>>>>>>bylo
>>>>>>>>>>>>>uvedeno v historii je na dané téma mnoho příspěvků
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>Prosím Vás, ještě se mi to rozleželo v hlavě... do
>>>příjmu ke zdanění nepatří ani platby družstvu? (na
>>>tv,
>>>do
>>>fondu, voda ...apod), opravdu jen částka, která mi už
>>>zůstává, co vydělám a nic už z toho neplatím?
>>>Děkuji.
>>
>>Pokud platí nájemník platby za Vás, tak byste je měl
>>přiznat jako příjmy ke zdanění. Bez znalosti smlouvy
>>nelze správně odpovědět. A také je zde
>>pravděpodobnost,
>>ze jste si s těmi výdaji - fondem oprav - pěkně
>>zavaril do budoucna. Prostudujte si pokyn D 22 k
>>paragr. 9)
>>Možná ta pomoc pracovnice FU bude do budoucna dost
>>drahá.
>
>
>Děkuji za trpělivost a omlouvám se za mystifikaci.
>Nerozumím tomu a neumím se dopátrat částky, kterou mám
>uvést do příjmů. Je to družstevní byt a mám povoleno jej
>dále pronajímat. Nájemníci platí 12500/měs, ve smlouvě
>mám sice napsáno, že se částka skládá z nájmu + zálohy
>na služby, ale kdybych měl mít uvedenu přesnou částku
>pouze za nájem, tak bych musel neustále dělat dodatky,
>protože se zálohy mění. Dále tam mám, že zálohy budou
>vyúčtovány a přeplatek vrácen (doplatek požadován po
>nájemci). Teď nevím, co uvést do DP. Mám přesně
>spočítaný čistý příjem a nevím, jestli do DP uvést ten, nebo
>uvádět jinou částku. Z pokynu D 22 (moc děkuji za
>doporučení) mi je jasné, že do příjmů ani výdajů nepatří
>to, co odvádím družstvu, čili zál. na
>vodu,teplo,užívání spol.prostor apod. Teď si nejsem jistý, zda tedy
>uvést pouze ten čistý příjem, nebo ještě přičíst zálohy
>na el., plyn...
Re: Prosím, prosím
Přiznám se, se v tomto případě nedokáži poradit. Vždy jsem měla ke zpracování jen nájemní či podnájemní smlouvy kde bylo uvedeno, jakou část z platby činí "nájem" a jakou část záloha na služby.
Zkuste ještě online poradnu společnosti adar.cz
Nebo poradu u daňového poradce
Re: Prosím, prosím
Moc Vám děkuji. Nejjednodušší bude smlouvu prostě změnit a po každém vyúčtování to řešit dodatkem. Kvůli pár kačkám takové složitosti :-( Každopádně díky moc všem za ochotu.
PS: nejlépe to opravdu vyřešila paní na FÚ, ta se s tím nemazala :-( ale vlastně ve výsledku jsem ještě za minulý rok přiznal více, když mi k čistému zisku z nájmu přičetla všechny zálohy a pak zase všechno odečetla,zůstal v podstatě ten čistý zisk, ke kterému jsem mohl uplatnit těch 30%, jestli správně uvažuju....
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.