Re: Info pro vlastníky a SVJ
Pracuji jako zaměstnanec Městského úřadu na bytové správě, pracuji zde od chvíle co jsem odmaturovala a mohu říci, že na úřad bych už nikdy pracovat nešla, když jsem začínala, nikdo tuto práci přede mnou nedělal, takže jsem začala úplně od nuly, bez internetu, tohoto fóra a pomoci jedné účetní přes email, bych asi vůbec nevěděla jak a co, ale začínala jsem s 1 SVJ teď jich mám 25.
Tedy od školy se věnuji, jen účetnictví SVJ, většina mých SVJ jsou úplně nová, vznikají na základě privarizace bytů města, tam je účetnictví, pohádka od zahajovací rozvahy mám vše pečlivě rozúčtované hlavně Fond oprav a nic mi nechybí, ale 2 SVJ, které jsem přebrala od 2 různých firem z okolí Štětí to bylo šílené, u jednoho sice byly alespoň všechny doklady, ale účetní, která jim to dělala měla účtování spojené s jejich realitkou a byla hrůza se v tom vyznat, navíc asi vůbec neměla tušení jak má vypadat účetní závěrka a vůbec asi nemá tušení, že účetnictví je neprůkazné když neprovádí inventarizaci, vtipné bylo, když mě minulý rok kontaktovala a prosila, zda bych ji mailovala jak vypadá příloha k závěrce. A ta druhá firma vedená jako, že jejím předmětem činnosti je "správa nemovitostí" mi předala účetnictví, jako haldu dokladů za 2 roky v jednom šanonu, žádnou závěrku, inventarizaci o směrnicích ani nemluvím o těch asi nemají "páru" ani v jedné firmě, a navíc vzhledem k tomu, že SVJ existovala cca 4 roky předali tzv. "účetnictví" jen za 2 roky.