Re: Info pro vlastníky a SVJ
Pracuji jako zaměstnanec Městského úřadu na bytové správě, pracuji zde od chvíle co jsem odmaturovala a mohu říci, že na úřad bych už nikdy pracovat nešla, když jsem začínala, nikdo tuto práci přede mnou nedělal, takže jsem začala úplně od nuly, bez internetu, tohoto fóra a pomoci jedné účetní přes email, bych asi vůbec nevěděla jak a co, ale začínala jsem s 1 SVJ teď jich mám 25.
Tedy od školy se věnuji, jen účetnictví SVJ, většina mých SVJ jsou úplně nová, vznikají na základě privarizace bytů města, tam je účetnictví, pohádka od zahajovací rozvahy mám vše pečlivě rozúčtované hlavně Fond oprav a nic mi nechybí, ale 2 SVJ, které jsem přebrala od 2 různých firem z okolí Štětí to bylo šílené, u jednoho sice byly alespoň všechny doklady, ale účetní, která jim to dělala měla účtování spojené s jejich realitkou a byla hrůza se v tom vyznat, navíc asi vůbec neměla tušení jak má vypadat účetní závěrka a vůbec asi nemá tušení, že účetnictví je neprůkazné když neprovádí inventarizaci, vtipné bylo, když mě minulý rok kontaktovala a prosila, zda bych ji mailovala jak vypadá příloha k závěrce. A ta druhá firma vedená jako, že jejím předmětem činnosti je "správa nemovitostí" mi předala účetnictví, jako haldu dokladů za 2 roky v jednom šanonu, žádnou závěrku, inventarizaci o směrnicích ani nemluvím o těch asi nemají "páru" ani v jedné firmě, a navíc vzhledem k tomu, že SVJ existovala cca 4 roky předali tzv. "účetnictví" jen za 2 roky.
A co se týká města, které privatizuje byty a posléze je členem SVJ a první účetní období SVJ je účtováno v jejich účetnictví, tak když má dojít k přefakturaci již proběhlých účetních operací na SVJ, celý rok je musím vyzívat, aby k přefakturaci došlo, poprvé byli na "ekonomickém odboru" tak neschopní, že jsem si tam ty doklady musela sama přijít okopírovat a pak jim udělat podklad k tomu, aby to přefakturovali. Ufff, no vážně už se těším zda se mi podaří jednou věnovat se SVJ soukromně. Jak uvádíte tu konzultační činnost také jsem o tom přemýšlela, ale nemám odvahu, navíc mě teď přijali na vysokou tak se musím také věnovat studiu. Správu SVJ, které účtuji provádí můj nadřízený. Ve správě domů, zas takové znalosti nemám, ale myslím, že kdyby to "šéf" dělal soukromně a mohl se věnovat jen správě domu a ne také pozemkům města a nájemníkům atd. tak by správa byla také v lepším stavu, než je teď. I když já jsem v práci tak trochu perfekcionista a jen tak s něčím se nespokojím.:-))
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.