Re: Uplatněný pouze poloviční odpis
Rovnoměrné odpisy, co se týče daňových odpisů - nemáme účetní odpisy neuplatnujeme měsíčně(zaúčtují se jednorázově ve výši daňových odpisů) , účetní mi řekla, že to takhle běžně dělá, ačkoliv jsem pro když jsou účetní odpisy už jen z hlediska přehlednosti a jistoty, že opravdu byli odpisy vyčísleny v účetnictví ve výši v jaké mají být.
>>>>>>>>Dobrý den,
>>>>>>>>
>>>>>>>>snažila jsem se dohledat možnosti, ale moc jsem jich
>>>>>>>>nenašla.
>>>>>>>>zjistila jsem, že předchozí účetní uplatnila pouze
>>>>>>>>polovičku odpisů místo celých. Firma má jen daňové
>>>>>>>>odpisy. Jak se dá tohle vyřešit, dejme tomu že první
>>>>>>>>rok
>>>>>>>>2014 je odpis 27000 kč a další rok 2015 - 54000 a rok
>>>>>>>>2016 54000.....v roce 2015 ale uplatnila jen 27000
>>>>>>>>místo
>>>>>>>>54000. Zjistila jsem že mohu to douplatnit v jiném
>>>>>>>>roce ale o ten rok se mi prodlouží odpisování.
>>>>>>>>Problém
>>>>>>>>je, zda ten zbytek jde uplatnit treba az v posledni
>>>>>>>>roce
>>>>>>>>odpisování, jelikož ted bych potrebovala uplatnit
>>>>>>>>vyšší odpisy (netýká se to bohužel jen jedné věci).
>>>>>>>>Prosím
>>>>>>>>o radu. Děkuji
>>>>>>>
>>>>>
>>>>>A jak myslíte větu, že má firma jen daňové odpisy?
>>>>
>>>>Doplním dotaz Mirky - jedná se o rovnoměrné nebo
>>>>zrychlené odpisy?
>>>>
>>>Rovnoměrné odpisy, co se týče daňových odpisů -
>>>nemáme
>>>účetní odpisy neuplatnujeme měsíčně(zaúčtují se
>>>jednorázově ve výši daňových odpisů) , účetní mi
>>>řekla, že
>>>to takhle běžně dělá, ačkoliv jsem pro když jsou
>>>účetní
>>>odpisy už jen z hlediska přehlednosti a jistoty, že
>>>opravdu byli odpisy vyčísleny v účetnictví ve výši v
>>>jaké mají být.
>>
>>Já tomu nerozumím, máte ve vnitřní směrnici stanoveno
>>že účetní = daňové odpisy a účtujete tedy o daňových
>>odpisech, je to tak?
>
>ano, přesně tak. omlouvám se za složité vysvětlování.