Názor k dotazu Závada se neprojevila, co dál... od graver - Re: Závada se neprojevila, co dál... Pokud můžete výskyt...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 10. 2005 9:18

    graver (neregistrovaný)

    Re: Závada se neprojevila, co dál...
    Pokud můžete výskyt závady prokázat, pak můžete zkusit napadnout zůsob vyřízení reklamace, ale moc šancí tomu nedávám. Nicméně, jestli prodejce jasně uvádí, že je možno používat oba výstupy současně a vám to nefunguje, tak je to snad jasné.
    Ad pixelizace: to, že je to "stará bolest", vám technik asi písemně nedá, takže ho zkuste donutit, aby to zopakoval před svědkem - na tuto vlastnost vás asi prodejce neupozornil.
    Při opravě výměnným způsobem běží záruční doba znovu, ale musíte nejdřív zjistit, zda se na vás vůbec vztahuje zákon na ochranu spotřebitele (tzn. zda jste nekoupil věc za účelem podnikání). Ta hranice je dost tenká - když si např. koupte jako podnikatel mikrovlnku do kuchyňky, jste spotřebitel, pokud si koupíte projektor, kterým prezentujete své výrobky, tak už ne.
    Ad poplatek za neoprávněnou reklamaci: RH píše tady na serveru, že pro účtování poplatku není zákonný důvod a myslí to asi tak, že by došlo k znevýhodnění spotřebitele. Jsou ale i jiné názory - např. ten, že reklamovat můžete pouze rozpor s kupní smlovou, takže pokud se neprokáže závada, nedje o rozpor s kupní smlouvou, tudíž nejde o reklamaci a požadování poplatku není znevýhodněním spotřebitele. K tomu ovšem musí prodávající správně formulovat reklamační podmínky, tzn. nesmí to nazývat "poplatkem za neoprávněnou reklamaci". Nicméně, "neoprávněná reklamace" v žáném případě není situace, kdy se vada neprojeví - je to jen situace, kdy reklamujete např. absenci funkce, kterou věc prokazatelně mít nemá nebo úmyslně zkreslíte informace o vadě. Takže ve vašem případě bych se toho nebál - prostě bych polatek odmítl zaplatit a ať si prodejce u soudu dokazuje, že na něj má právo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).