Re: Závada se neprojevila, co dál...
Jirko nevím, jestli nebude mít někdo jiný názor, ale dle mě nemáte v praxi žádnou šanci. Je po záruční době a Vy jste se nechal prodejcem přesvědčit a vzdal se svých práv. Placení jakéhosi poplatku za neoprávněnou reklamaci je evergreenem v českých luzích a hájích. Zvláště se divím, že jste se nechal ukecat a věc nepoužíval v plném rozsahu - na to by dojeli. Já bych to asi vyhledal nějakou počítačovou firmu (v lepším případě známého, který dělá do počítačů) a nechal si otestovat a poradit. Pokud by byl výsledek pro mě pozitivní, tak bych dodavateli pohrozil soudním znalcem. Ale dnes již je opravdu pozdě.
Re: Závada se neprojevila, co dál...
Pokud můžete výskyt závady prokázat, pak můžete zkusit napadnout zůsob vyřízení reklamace, ale moc šancí tomu nedávám. Nicméně, jestli prodejce jasně uvádí, že je možno používat oba výstupy současně a vám to nefunguje, tak je to snad jasné.
Ad pixelizace: to, že je to "stará bolest", vám technik asi písemně nedá, takže ho zkuste donutit, aby to zopakoval před svědkem - na tuto vlastnost vás asi prodejce neupozornil.
Při opravě výměnným způsobem běží záruční doba znovu, ale musíte nejdřív zjistit, zda se na vás vůbec vztahuje zákon na ochranu spotřebitele (tzn. zda jste nekoupil věc za účelem podnikání). Ta hranice je dost tenká - když si např. koupte jako podnikatel mikrovlnku do kuchyňky, jste spotřebitel, pokud si koupíte projektor, kterým prezentujete své výrobky, tak už ne.
Ad poplatek za neoprávněnou reklamaci: RH píše tady na serveru, že pro účtování poplatku není zákonný důvod a myslí to asi tak, že by došlo k znevýhodnění spotřebitele. Jsou ale i jiné názory - např. ten, že reklamovat můžete pouze rozpor s kupní smlovou, takže pokud se neprokáže závada, nedje o rozpor s kupní smlouvou, tudíž nejde o reklamaci a požadování poplatku není znevýhodněním spotřebitele. K tomu ovšem musí prodávající správně formulovat reklamační podmínky, tzn. nesmí to nazývat "poplatkem za neoprávněnou reklamaci". Nicméně, "neoprávněná reklamace" v žáném případě není situace, kdy se vada neprojeví - je to jen situace, kdy reklamujete např. absenci funkce, kterou věc prokazatelně mít nemá nebo úmyslně zkreslíte informace o vadě. Takže ve vašem případě bych se toho nebál - prostě bych polatek odmítl zaplatit a ať si prodejce u soudu dokazuje, že na něj má právo.
Re: Závada se neprojevila, co dál...
Dekuji za rady. To, že to je "stará bolest" těchto karet mi napsal technik dodavatele v emailu, který mám archivovaný. Jde mi spíš o to, že jsem tehdy neměl sílu se bránit (a také jsem neměl dnešní zkušenosti s reklamacemi kdy v hypermarketech vítězí ten kdo víc křičí a já až nyní křičím velice dobře), a tak bych rád věděl zda zákon nějak upravuje dobu, do kdy mohu se způsobem vyřízení reklamace nesouhlasit. Přece jen uplynul už víc než rok a já si teprve nyní, díky novým úspěšným zkušenostem s reklamováním jiného výrobku uvědomil, že tak jsem měl postupovat i v případě karty, která mi nevyužitá leží v počítači. Děkuji. Jiří Horák
Re: Závada se neprojevila, co dál...
Protože jste nakupoval jako podnikatel, nevztahují se na vás ustanovení ObčZ o kupní smlouvě a vaše záruční podmínky by měly být upraveny smlouvou, kterou máte s prodávajícím (v tomto konkrétním případě zřejmě Všeobecnými podmínkami dodavatele). Tam tedy musíte zjistit, jak dlouhá vůbec byla záruční doba - např. jestli je zařízení v záruce ještě teď a jestli byste tedy mohl reklamovat znovu.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.