Re: DPH a KH
článek jsem četla, již v minulosti se toto info objevilo, zde na foru je více diskuzí na toto téma. Jsem externí účetní, sestavuji DPH, KH, SH i DP a posílám ze své datové schránky. Jsem si vědoma, že na chybu v DPH,KH, SH a DP nejsem pojištěna. Nepřipadá mi příliš reálné, že by každý OSVČ měl svého daňového poradce či si posílala DPH, KH, SH a DP ze své datovky, když ani datovku v drtivé většině nemají.
My to sice chápeme, že to nedává smysl, ale kolik nám za takové neoprávněné podnikání hrozí pokuty? to mi za to asi ani nestojí.
Celkově získávám dojem, že být účetní není žádná výhra. Tato prácě mě vždy bavila, ale poslední dobou je z toho spíše komedie a navíc z nás ještě udělají "nesvéprávné" blbky, co vlastně ani nic nesmí, jen dělat podklady, čili = asistentka.
Pěkný den přeji, chci Vás jen upozornit, že ani odesílání jakýchkoliv výkazů, vč. daň. přiznání, datovými schránkami, není náplní živnosti Činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence. Nedávno jsem jednomu klientovi (mám s ním ve smlouvě dohodnuto, že budu odesílat přes jeho DS) zapomněla odeslat vyúčtování dotace na mzdu pro ÚP přes datovku (resp.odeslala jsem, ale omylem na finanční úřad) a nedostal proplacenou dotaci na mzdu. Chtěla jsem uplatnit přes pojistku, pojišťovna ale plnění zamítla s tím, že odesílání čehokoliv není náplní této živnosti, ale živnosti Služby v oblasti administrativní správy... , kterou jsem tehdy neměla zřízenou, a tím pádem ani pojištěnou ... Zkušenost k nezaplacení. Přitom při uzavírání pojistky mi pojišťovák řekl, že tohle pojistka kryje. Když došlo k problému, tak řekl, že nevěděl, že nemám živnost na administrativní práce ... Neptal se na to, mně to nenapadlo. Tak snad to pomůže aspoň někomu jinému.
Re: živn.zákon a obory činností
I jednotlivé obory volné živnosti Předmět podnikání: Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona se musí ohlašovat.
Zákon č. 455/1991 Sb.
§ 45