Re: 513-Náklady na reprezentaci-je limit
To je zrovna příklad toho, co na tento účet nepatří..
Správně je 52(8), nicméně pokud jste se vlezli cenově do 2000
a příložitost daru byla v souladu s vyhláškou ( při životních výročích 50 let a každých dalších 5 let věku,) tak dodanění nehrozí
Re: 513-Náklady na reprezentaci-je limit
KOOV 6.září 2006
Příspěvek 140/06.09.06
5. Návrh na sjednocující závěr
Navrhujeme odsouhlasit níže uvedený závěr:
Pokud poplatník poskytne obchodnímu partnerovi či zákazníkovi jako propagační dárek poukázku k nákupu zboží či služeb, která je opatřena obchodní firmou nebo ochranou známkou poplatníka nebo názvem propagovaného zboží či služby, jejíž nominální hodnota nepřesáhne 500 Kč, jedná se o propagační předmět ve smyslu § 25 odst. 1 písm. t) věta druhá zákona o daních z příjmů.
Stanovisko Ministerstva financí
Nesouhlas se závěry předkladatele.
Z povahy „reklamního nebo propagačního předmětu“ ve smyslu § 25 odst. 1 písm t) ZDP vyplývá, že se musí jednat o věc, která má určitou užitnou nebo estetickou hodnotu, a to sama o sobě (typicky se tedy jedná o tužky, kalendáře, drobné dekorativní předměty apod.). Je zřejmé, že popsaná poukázka žádnou takovouto hodnotu sama o sobě nemá, ve smyslu § 25 odst. 1 písm t) ZDP věta za tečkou a contrario je tedy považována za dar a jako taková nemůže být v popsané situaci daňově uznatelným nákladem.
http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/d-prispevky-kv-kdp/KV06092006.pdf
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.