Hlavní navigace

Vlákno názorů k dotazu Likvidace dokladů x doklady zaměstnanců od Jana 29 - Re: Likvidace dokladů x doklady zaměstna Především podle §...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 5. 2017 19:33

    Jana 29 (neregistrovaný)

    Re: Likvidace dokladů x doklady zaměstna
    Především podle § 31 a 32 zákona o účetnictví, se veškeré doklady týkající se účetních záznamů a daní z příjmů fyzických osob archivují po dobu 10 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají. Zákon č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, který nabyl účinnosti dnem 1. 1. 1996, stanoví, že rozhodným obdobím pro osobní vyměřovací základ pojištěnce je období 30 kalendářních roků s dvacetiletým přechodným obdobím. Rozhodné období začíná od účinnosti zákona, tedy rokem 1996. Tento rok jako začátek rozhodného období končí pro důchody přiznávané naposledy v roce 2016, v němž rozhodné období dosáhne délky 30 let. Pro důchody přiznávané v roce 2017 začne rozhodné období rokem 1987. Vzhledem k tomu, že je potřebné mít k dispozici příslušné údaje za 30 kalendářních roků před přiznáním důchodu, je třeba mít k dispozici nejen Evidenční listy důchodového pojištění, ale pro kontrolu i mzdové listy, z nichž se tyto údaje přenášejí. Proto je zaměstnavatel povinen mzdové listy po tuto dobu archivovat Za nesplnění této povinnosti - uchovávat mzdové listy a záznamy o údajích potřebných pro účely důchodového pojištění po dobu 30 kalendářních roků - může okresní správa sociálního zabezpečení uložit zaměstnavateli pokutu až do výše 100 000 Kč. Stejnopisy evidenčních listů důchodového pojištění musí zaměstnavatel podle § 35a odst. 4 zákona o organizaci a provádění sociálního zabezpečení uchovávat po dobu tří kalendářních roků po roce, kterého se týkají.

    Související předpisy:
    § 31, 32 zákon o účetnictví
    § 35a odst. 4 zákona o organizaci a provádění sociálního zabezpečení
    zákon č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění p. p.

    OBSAH DOKUMENTU
    Archivace mzdových listů
    KOMERČNÍ SDĚLENÍ

  • 8. 5. 2017 20:46

    AlenaS (neregistrovaný)

    Re: Likvidace dokladů x doklady zaměstna
    Chápu-li to tedy správně, pokud jsem ukončila podnikání v r. 2003, a zároveň ukončila všechny pracovní poměry u mých zaměstnanců, tak jediné co musím nadále (do roku 2033) skladovat už jsou JEN všechny mzdové listy a evidenční listy. A všechno ostatní můžu skartovat?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).