Re: Jednoduché účetnictví
Pokud v budově byla vodoinstalace a topení, ale bylo vadné, pak jde o opravu. Výdaje na opravu uvedete jako provozní režii (pokus si chcete výdaje rozlišit podle účelu). Podmínkou uplatnění výdajů na tyto opravy jako daňového výdaje je zařazení budovy do obchodního majetku. Jelikož nákup budovy nelze dát jednorázově do výdajů, ale budete ji evidovat jako DHM, uvedete na kartu DHM, kde uvedete datum pořízení, pořizovací cenu a datum zařazení do používání. Do daňových výdajů lze uplatnit postupně pouze formou odpisů. Pokud by budovu nebylo možno užívat k podnikání bez uvedených oprav a nemohla by tedy být zařazena do používání (nesplňovala by podmínky pro zařazení dle § 26/5 zákona o dani z příjmů), pak i tato opravy byly součástí vstupní ceny a do výdajů by se uplatnily
až formou odpisů.
Re: Jednoduché účetnictví
Jestli to chápu správně, tak veškerý materiál na opravy topení,
vodoinstalaci a kanalizaci dám na provozní režie - označené
jako oprava budovy. A pokud provedeme i do budoucnosti
oplocení, tak to bude zase zhodnocení, protože tam žádné
není, je to správně?
Jinak moc děkuji.Jindra
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.