Re: víno jako propagační předmět
V zákoně o daních z příjmů došlo k těmto změnám:
Za dar, který není daňovým nákladem, se nepovažuje reklamní či propagační předmět označený obchodní firmou či ochrannou známkou poskytovatele nebo názvem propagovaného zboží či služby, pokud má hodnotu bez DPH do 500 Kč a není předmětem spotřební daně. Od 10. listopadu může být takovým předmětem tiché víno, i když je předmětem spotřební daně. Splňuje-li i ostatní podmínky, jde o daňový náklad.
Jelikož zákon o DPH v § 75 odst. 3 stanoví, že plátce nemá nárok na odpočet DPH u výdajů na reprezentaci, které dle zákona o dani z příjmů nelze uznat jako daňový, pak, pokud lze poskytnutí tichého vína do hodnoty 500,00 Kč bez DPH uznat jako daňový náklad, lze i odečíst DPH.
Před touto úpravou zákona o dani z příjmů nebylo možno tiché víno poskytnout jako reklamní předmět s daňovou účinností, jelikož p o d l é h a l o spotřební dani a nebyla stanovena žádná vyjímka. To, že bylo následně od spotřební daně osvobozeno, neznamenalo, že lze uznat pro účely stanovení základu daně.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.