Re: tzv. tiché víno jako propagační před
podle názoru pracovníků FÚ jde o 2 problémy:
1) - "tiché" víno podléhá spotřební dani (byť má tuto daň nulovou) - to je pravda v zákoně o spotřební dani pojem tiché víno najdete a není napsáno , že je osvobozeno, ale že sazba = 0.
2) - pak ale tiché víno nesplňuje podmínky §13 odst 10 písm. c) - které ostatní propagační předněty zbavuje povinnosti odvádět daň při poskytnutí.
Pracovníci FÚ se tedy domnívají, že lze uplatnit nárok na odpočet (darování vína je daňove uznatelný náklad), ale je nutné toto darování zdanit DPH.
Je to ovšem pouze názor a určitě v něm není zahrnuta údajná nepřímá novela DPH (platná od 1.1.2006) která by tyto nepřesnosti měly uvést na pravou míru.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.