Re: Fond oprav účtování u vlastníka PO
>Dobrý den,
>
>PO se stala nově vlastníkem nebytových prostor v SVJ.
>
>
>Od správce mám evidenční list, kde je měsíční platba
>ve výši cca 7000Kč rozepsaná jednak jako otop, fond
>oprav a fond režijních nákladů.
>Otop budu účtovat na zálohy (vyúčtování ročně) a fond
>režijních nákladů rovnou do nákladů.
>
>Ale jak fond oprav?
> Ve stanovách se o tom nic moc nepíše, ale v účetní
>závěrce se píše k tomu toto: " zůstatky se
>nevyúčtovávají k 31.12. jako služby, ale přechází do dalšího
>účetního období a tím dostává charakter dlouhodobé zálohy".
>Takže budu také účtovat fond oprav (cca 3.000Kč z
>oněch 7.000Kč) do záloh?
>
>Pokud ano,znamená to také snažit se každoročně vymámit
>od správce, zda došlo k nějakým opravám, k jakým
>apod., abych případně rozlišila TZ a opravy.
Ano, přesně tak. A budete mít co dělat, abyste doklad dostala do data účetní závěrky. Takže zvážení posunutí termínu pro podání DAP je zcela na místě.
Je možné, aby
>mi na zálohách visel fond oprav několik let a jak se
>pak vypořádat s tím,že třeba za x let dojde k
>vyúčtování fondu oprav, tzn. dodatečné DP?
Musíte získat každý rok vyúčtování těchto záloh.
>Děkuji
Re: Fond oprav účtování u vlastníka PO
Děkuji, toho vymámení se obávám, protože naše PO má dobrovolný audit na konci února (max přelom únor a březen), do tý doby to musím mít hotový,což nikdy nebyl problém, žádné složitosti tu nejsou. v dubnu máme shromáždení delegátů (jsme družstvo), které schvaluje závěrku. funguje to tak už 20 let.
super..........
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.