Hlavní navigace

Vlákno názorů k dotazu Zakládání dokladů od EvaCe - vedete účetnictví NEBO daňovou evidenci? účetnictví - šanon s...

Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 10. 5. 2019 16:09

    EvaCe

    vedete účetnictví NEBO daňovou evidenci?
    účetnictví - šanon s vystavenými fakturami, šanon s přijatými fakturami, šanon s výpisy, šanon s pokladními doklady
    daňová evidence - pokud je málo faktur, tak dávám po zaplacení do šanonu s bankovním výpisem, jinak také extra šanon

  • 10. 5. 2019 17:29

    Honza (neregistrovaný) ---.static.spk.cz

    Vedu daňovou evidenci – teda podle internetu (prý můžu) dopsat peněžní deník až na konci roku, prý nemusím průběžně?!

    Takže když si založím šanony:
    VYSTAVENÉ FAKTURY – čistě jen jednotlivé faktury na příjmy

    PŘIJATÉ FAKTURY – čistě jen jednotlivé faktury na výdaje

    BANKA /VÝPISY/ – (?výpis + faktura) nebo jen výpisy?

    POKLADNA – (přijaté doklady /výdaje/ a zakládat sem i faktury, které byli vystavené zákazníkovi na hotovost /příjmy/?) a pokud jsou v této složce jsou příjmy a výdaje rozlišuje se nějak číslování?

    Moc mi pomůžete, jsem podnikající student, který teprve se vším začíná...
    Děkuji moc!
    Honza

  • 13. 5. 2019 14:03

    EvaCe

    Je to čistě jen na Vás jak si to povedete - hlavně se v tom vyznat.
    Já si své vlastní doklady dělám:
    Zakládám si výpisy z banky a k tomu doklad co se v tom výpisu platilo - jak příjem tak výdej.
    Nezaplacené faktury si dávám do doby zaplacení odděleně - takovou tou "barevnou" záložkou v šanonu.
    Hotovostní doklady si dávám také odděleně.
    V podstatě mám hotovostní příjem a výdej, pak příjem a výdej převodem a pak neuhrazené doklady.
    Jako účetní to samozřejmě mám i v účetním programu, ale při ukončení roku si neuhrazené faktury jednoduše přendám do šanonu následujícího roku a ve starém mi zůstane jen to uhrazené - pro přiznání k dani z příjmu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).